علامه مصباح یزدی شخصیتی صاحب کلام در حوزه مسائل سیاسی بود
کد خبر: 4174958
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

علامه مصباح یزدی شخصیتی صاحب کلام در حوزه مسائل سیاسی بود

نماینده ولی فقیه در مازندران، در نشست اعضای ستاد برگزاری همایش بزرگداشت علامه مصباح یزدی در ساری گفت: علامه مصباح یزدی یک انسان صاحب کلام، نقد و نطق در حوزه مسائل سیاسی بود،

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بیستم مهرماه در نشست اعضای ستاد برگزاری همایش بزرگداشت علامه مصباح یزدی، در ساری گفت: آقای مصباح واقعا مصباح بودند و مطالعات اسلامی ایشان ریشه در وحی دارد.

وی با اشاره به آشنایی عمیق علامه مصباح با مکاتب شرقی و غربی بشری در کنار درک عمیق از منابع دینی، حدیث ثقلین و قرآن، افزود: فرآورده‌ای از این مواد در آثار، کتب و درس‌های ایشان آمده است.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: جامعه باید فرزندان خلف خود را از فرزندان ناخلف بشناسد، برخی نان حوزه را خوردند، شاگرد علامه مصباح بودند، اما حرفشان گمراه‌کننده است و در راستای شیطان حرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: کیفی بودن مراسم به این است که از صاحبان اندیشه و افکار برجسته علمی، فرهیخته، پژوهشگر دعوت شود، حداقل از ۲۰ استاد حوزه و دانشگاه دعوت شود و حضور پیدا کنند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: البته با برگزاری یک یا دو همایش نمی‌توان ابعاد مختلف این شخصیت علمی را نشان داد، چون ایشان در حوزه های مختلف داری آثار هستند، به خصوص بُعد انقلابی و ولایی، ایشان در کنار نام‌آوری علمی یک عبد خداست و مطیع ولایت است.

وی ادامه داد: علامه مصباح یزدی یک انسان صاحب کلام، حرف، نقد و نطق در حوزه مسائل سیاسی، بود، شخصیتی که علیرغم داشتن مریدان خوب و با وفا و عالی رتبه، دشمنان در داخل و خارج نسبت به او بسیار حساس و از او خشمگین بودند، دشمنان بسیار لجوج و عنودی که علاوه بر نداشتن دین، وجدان هم ندارند.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی در زمان حیاتش مظلوم بود بعد از حیاتش نباید مظلوم باقی بماند، وظیفه ما نیز حمایت از مظلومان است.

انتهای پیام
captcha