مسئولیت سنگین همسایگان مساجد
کد خبر: 4174706
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد:

مسئولیت سنگین همسایگان مساجد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه نماز همسایه مسجد زمانی نماز است که در مسجد اقامه شود، گفت: شعاع همسایگی هر چه نزدیک‌تر باشد مسئولیت سنگین‌تر است.

آیت الله محمدی لائینی ، نماینده ولی فقیه در مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع نمازگزاران روستای اسرم در مسجد امام حسین (ع) گفت: قدمت ۲۰۰ ساله مسجد امام حسین(ع)، نشان از حسینی بودن نیکان اهالی این مسجد است.

وی افزود: مسجد در روز قیامت از کسانی که اطرافش بودند و نیامدند شکایت می‌کند. نماز همسایه مسجد زمانی نماز است که در مسجد اقامه شود، شعاع همسایگی هر چه نزدیک‌تر باشد مسئولیت سنگین‌تر است.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به تأکید پیامبر اکرم (ص) بر حضور در مسجد و ارائه راهکار به فرد نابینا برای حضور در مسجد، افزود: نماز در مسجد به اندازه خود نماز اهمیت دارد، در برخی از مساجد نماز جماعت برگزار نمی‌شود، اما خدا را شکر از چهار مسجد این روستا، در سه مسجد نماز برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید هم‌چون مال، نماز جماعت را نیز به ارث بگذاریم، خاطرنشان کرد: ارث نماز، علم، ادب، هنر و موارد دیگر میراث‌هایی گرانبهاتر از میراث مال است.

امام جمعه ساری اعلام کرد: قرآن نمازخوانان را دو دسته می‌داند، دسته اول خود و فرزندانشان نمازخوان هستند، اما دسته دوم فقط خودشان نمازخوان هستند، اگر می‌خواهیم فرزندان ما سالم باشند باید لقمه حلال و سالم به آن‌ها بدهیم، پس نماز خواندن شرط و شروط دارد.

وی اظهار کرد: پیروزی عملیات فلسطینی‌ها در روزهای اخیر نیز مایه خرسندی است و فقط خدا می‌داند که چقدر سخت و مشکل بوده که اسرائیل کثیف در طول ۷۵ سال عمر ننگینش چنین ضربه‌ای ببیند. همه ما باید فلسطینی‌ها را دعا کرده و حمایت کنیم.

آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد: نحوه حمایت ما می‌تواند از طریق راه‌اندازی تجمع علیه اسرائیل در تأیید فلسطینی‌ها، دعا کردن، نفرین کردن اسرائیل برای تارومار شدن همچون منافقین، مستکبرین و غیره باشد.

انتهای پیام
captcha