به گزارش ایکنا از مازندران، نشست هماندیشی مدیرکل صداوسیمای مازندران با خبرنگاران استان، شانزدهم مهرماه، با موضوع افزایش مشارکت مردم بر مرجعیت رسانهای و روایت اول برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات اسفند امسال در سالن همایشهای صدا و سیمای مازندران برگزار شد.
در آغاز این نشست چند تن از خبرنگاران خبرگزاریها و رسانههای استان، به ارائه نظرات و راهکارهایی برای چگونگی مشارکت پرشور مردم در انتخابات پرداختند.
پس از پایان ارائه نقطه نظرات خبرنگاران، هادی ابراهیمی، مدیرکل صداوسیمای مازندران گفت: در اسفندماه سال جاری دو رخداد بسیار مهم انتخابات نمایندگان مجلس و نمایندگان خبرگان رهبری را پیش روی داریم.
وی افزود: مقام معظم رهبری بر چهار محور رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت را در انتخابات پیشرو مورد تأکید قرار دادند.
ابراهیمی تصریح کرد: رسانه ملی با دو رویکرد مشارکت فعالیت در عرصه انتخابات را آغاز کرده است، ستاد انتخابات در درون صداوسیما نیز شکل گرفت تا با بی طرفی کامل یک انتخابات پرشور و متفاوتی را شاهد باشیم.
مدیرکل صداوسیمای مازندران با بیان اینکه اگر آسیبها را در مرجعیت رسانهای بشناسیم راحتتر میتوانیم تصمیمگیری کنیم و در شکلدهی به مرجعیت رسانهای سه مؤلفه مخاطبان، بافت اجتماعی و ابزار رسانه نقش دارند، خاطرنشان کرد: دشمن همه ظرفیتهای فرهنگی را در نظر گرفت تا انتخابات سرد باشد و در مقابل رسانهها باید برای مشارکت حداکثری برنامهریزی منسجمی داشته باشند.
وی اظهار کرد: هر رأی اعتبار نظام را افزایش میدهد و انتخابات اسفند امسال لیله القدر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: با حضور پرشور مردم نقشههای دشمن برملا میشود و رسانهها باید راههای حضور اثرگذار مردم را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بررسی کنند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه دولتها مجری انتخابات هستند و اگر عملکرد درستی داشته باشند، انگیزه مردم برای مشارکت بیشتر میشود، گفت: شناخت انواع مخاطبان و نقش فرهنگ در ایجاد مرجعیت رسانهای مهم است و باید کیفیت بر کمیت ارجحیت داشته باشد.
مدیرکل صداوسیمای مازندران بیان کرد: انتخابات به شکلگیری نظام سیاسی کمک بسزایی میکند و مبتنی بر نظریه مردمسالاری دینی است و باید راههای حضور اثرگذار مردم را مورد توجه قرار دهیم.
وی تأکید کرد: سکوهای جدیدی در عالم رسانه ایجاد شده است، برنامهریزی برای مشارکت بیشتر مردم ضروری است زیرا دشمن تلاش دارد انتخابات سرد را در پیش داشته باشیم.
ابراهیمی افزود: باید شناسایی کنیم که هر گروه از مخاطبان ما از چه ابزاری استفاده میکنند، چرا که توجه به آن میتوانند در تحقق مشارکت نقش مهمی را ایفا کند.
انتهای پیام