بالاترین سطح همکاری را با پلیس عراق داشتیم
کد خبر: 4173260
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
سردار رادان:

بالاترین سطح همکاری را با پلیس عراق داشتیم

فرمانده کل فراجا گفت: عراقی‌ها را متقاعد کردیم غیر از گذرنامه عادی، گذرنامه زیارتی را نیز بپذیرند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، برخی مردم تا ۴۰ روز برای دریافت گذرنامه معطل می‌شدند، لذا امسال در بالاترین سطح همکاری با پلیس عراق بودیم.

احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا عصر امروز پنجشنبه ۱۳ مهرماه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به هشت میلیون تردد در رفت و برگشت زائران ایرانی در مرز‌ها در ایام اربعین اظهار کرد: ایستایی مردم مقابل گیت‌ها چهار ثانیه بیشتر نبود و زمان رسیدن به گیت‌ها هم کمتر از ۱۰ دقیقه بود و سفر بسیار راحتی برای مردم انجام شد.

وی ادامه داد: امسال حجم مسافر از همه سال‌ها بیشتر شد، اما در عین حال تصادف‌ها هم با کار‌های فنی نسبت به سال‌های قبل با وجود حجم تردد بیشتر کاهش خوبی پیدا کرد.

فرمانده فراجا گفت: در ایام اربعین تلاش کردیم به معنای واقعی در خدمت زائران باشیم و این امر خیر و برکت زیادی برای پلیس به همراه داشت.

سردار رادان افزود: یکی از ماموریت‌های سنگین اخیر ما در اربعین این بود که چهار میلیون زائر در بازه زمانی بسیار کوتاه تلاش بر سفر داشتند و هم‌ مرز‌ها تراکم زیادی داشت و هم جاده‌ها و مکان‌هایی مثل صدور گذرنامه شلوغ بود و معمولا ایستایی زائران زیاد می‌شد.

وی ادامه داد: در این بین برخی مشکلات را کامل حل کردیم و جاده ایلام به مهران کلا دو طرفه شد، اما بحث ایستایی در مرز باقی بود و ارتباط تنگاتنگی با عراقی‌ها گرفتیم و موفقیت‌های خوبی در دیپلماسی انتظامی برقرار شد و توانستیم با آن‌ها توافق کنیم که ایستایی زائر در مرز کم شود.

فرمانده انتظامی کل کشور افزود: عراقی‌ها را متقاعد کردیم غیر از گذرنامه عادی، گذرنامه زیارتی را نیز بپذیرند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد برخی مردم تا ۴۰ روز برای دریافت گذرنامه معطل می‌شدند.

وی ادامه داد: یک میلیون نفر گذرنامه زیارتی دریافت کردند و تلاش کردیم هزینه بر مردم‌ تحمیل نشود و هزینه صدور این گذرنامه ۵۰ هزار تومان و پنج سال نیز اعتبار داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه کنترل گذرنامه‌ها توسط ایران و عراق باید انجام می‌شد، سامانه سجاد را تعریف کردیم که گذرنامه را با آن چک کنیم تا اگر لازم باشد عراقی‌ها هم گذرنامه‌ها را چک کنند اطلاعات ما روی سیستم عراقی‌ها بیفتد.

سردار رادان ادامه داد: قبل از اربعین عراقی‌ها دو سه مرتبه به ایران رفت و آمد کردند و پس از بررسی مطمئن شدند سامانه سجاد مشکلی ندارد و از این رو قبول کردند وقتی طرف ایرانی گذرنامه را چک کرد اطلاعات ما روی سیستم عراقی‌ها بیفتد و این اتفاق در ورود زائران ایرانی به عراق سرعت زیادی داد.

وی اظهار کرد: یک زائر از زمانی که گذرنامه دست مأمور ما می‌داد تا مهر و کنترل شود چهار ثانیه بیشتر طول نمی‌کشید و چنین چیزی در کشور‌های اروپایی هم امکان‌پذیر نیست و این بدلیل طراحی سامانه سجاد توسط جوانان خودمان بود.

انتهای پیام
captcha