محفل قرآنی در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد + عکس
کد خبر: 4172971
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

محفل قرآنی در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد + عکس

محفل انس با قرآن با تلاوت مسعود نوری روز گذشته، 11 مهرماه در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد.

محفل قرآنی در دانشگاه شهید ستاری

به گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن به مناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با تلاوت مسعود نوری، قاری و مدرس قرآن در مسجد صاحب‌الزمان(عج) دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بنابر گفته سرهنگ‌سیدمحسن مصطفوی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش «برگزاری محافل قرآنی در دانشگاه هوایی شهید ستاری، ایده‌ای تازه در دانشگاه برای مؤانست بیشتر دانشجویان با قرآن و مفاهیم قرآنی است. همچنین سعی شده است طی این محفل برای جذابیت بیشتر از قاریان خوش‌خوان، ممتاز و بین‌المللی استفاده شود. امروزه انس و ترویج معارف قرآن کریم، جز با استفاده از نوآوری، ابزار هنر و رسانه امکان‌پذیر نیست و اینگونه محافل قرآنی به خوبی توانسته از این ابزار برای ترغیب دانشجویان به انس با قرآن استفاده کند».

همچنین در خبر دیگری از این دانشگاه آمده است؛ دوره بصیرت و کارگاه آموزشی «مهدویت در قرآن» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی، پژوهشگر و مفسر قرآن در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام بهشتی با طرح این سؤال که آینده چه خواهد شد؟، آینده بشر امیدبخش یا ترسناک؟ به استناد به آیات و روایات پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمودند «إِنَّ فِيهِ عِلْمَ مَا يَأْتِي» علم آینده در قرآن است. علم آینده خیلی مهم است. همیشه بشر درگیر این موضوع بوده است، که آینده چه خواهد شد؟ در مورد آینده جهان، آینده جامعه و آینده تاریخ.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی، پژوهشگر و مفسر قرآن

وی ادامه داد: برای آینده دو منبع داریم؛ منبع اول «پیشگویی‌های بشری» است و منبع دوم «پیشگویی‌های آسمانی». همیشه در کشورهای مختلف، در سرزمین‌های دور و نزدیک، نخبگانی بوده‌اند که آینده را پیشگویی می‌کردند و در حال حاضر نیز وجود دارند. پیشگویی‌های بشری چند ایراد دارد؛ ایراد اول این است که ضریب خطا دارد؛ ایراد دوم این است که پیشگویی‌های بشری، دوردست‌ها را نمی‌تواند ببیند. نیاز داریم که آن دوردست‌ها را ببینم تا امروز تصمیم بگیریم، پس نمی‌توانیم به پیشگویی‌های بشری اعتماد کنیم.

بهشتی با تأکید بر اینکه یک راه پیش روی ما وجود دارد و آن پیشگویی‌های آسمانی است، بیان کرد: همه ادیان آسمانی، بخشی از حرف آن‌ها راجع به آینده بوده است؛ پیامبران، پیامبر قبلی را تصدیق می‌کردند و پیامبر بعدی را بشارت می‌دادند. این باوری است که آسمان به ما می‌دهد «فَمَن کَانَ یَرْجُوا لِقَاء رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلا صَالِحاً وَلاَ یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَداً»(کهف/110) به آینده امیدوار باشید، آینده خوش است و آینده خوش در دوره طولانی شکل خواهد گرفت.

این مفسر قرآن در پایان تصریح کرد: امروز وظیفه ما امید است. مأموریت ما اکنون این است که امید را بر اساس رهنمودهایی که در قرآن آمده یا از سیره پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) آمده است، به یکدیگر انتقال بدهیم و امیدآفرینی کنیم.

انتهای پیام
captcha