از تأکید بر خط قرمز ملت فلسطین تا اوضاع نابسامان امنیتی در سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4172366
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
با تحولات فلسطین

از تأکید بر خط قرمز ملت فلسطین تا اوضاع نابسامان امنیتی در سرزمین‌های اشغالی

در حالی که سخنگوی حماس بر خطوط قرمز ملت فلسطین تأکید کرده اوضاع امنیتی نابسامان در سرزمین‌های اشغالی زمین را زیر پای نتانیاهو داغ کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وضعیت کنونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی نشان از این دارد که رژیم صهیونیستی همچنان با وضعیت نابسامانی در مورد امنیت خود رو به رو است. از سوی دیگر سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی از جمله خطوط قرمز ملت فلسطین هستند و نسبت به عواقب هر نوع تعدی به آنها از سوی صهیونیست‌ها هشدار داد.

 

مسجد الاقصی و اسرا خط قرمز هستند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی از جمله خطوط قرمز ملت فلسطین هستند و هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه تعدی علیه آنان را نخواهند داد.

حازم قاسم در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که این یک شعار نیست، بلکه واقعیتی است که چه در نبرد سیف القدس و چه در دیگر نبردها ثابت شده است.

قاسم بیان کرد که دولت تندرو کنونی رژیم صهیونیستی جنگی دینی را علیه مقدسات اسلامی و مسیحی قدس به راه انداخته و به هر شیوه‌ای به دنبال اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی جنگ و اعمال فشار علیه ساکنان قدس با هدف کوچاندن آنان را شدت بخشیده، تاکید کرد که تمامی اقدامات دولت تندرو صهیونیستی در مسجد الاقصی و اطراف آن با هدف اجرای طرح یهودی‌سازی شهر قدس انجام می‌گیرد.

از خط قرمز ملت فلسطین تا اوضاع نابسامان امنیتی در سرزمین‌های اشغالی

حازم قاسم اظهار کرد که آخرین جنایت دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حمله صبح امروز به اسرای فلسطینی در زندان ریمون بود.

وی اشاره کرد که دولت تندرو صهیونیستی به رهبری شماری از راست‌گرایان افراطی در تلاش برای اعمال فشار بر اسرا با هدف در هم شکستن عزم و اراده آنان است، چرا که اسرا و مسجد الاقصی جزو رموز و نمادهای فلسطین هستند.

حازم قاسم گفت که جنایات دولت تندرو رژیم صهیونیستی با تشدید مقاومت ملت فلسطین مواجه خواهد شد.

افتتاح تونلی جدید در زیر مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی همزمان با اعیاد یهودی، تونل تازه‌ای را در زیر مسجد الاقصی افتتاح کرده که از صحن براق تا قصرهای اموی امتداد یافته است.

این تونل جدید موجب یهودی‌سازی بسیاری از آثار و نشانه‌های شهر قدس و مسجد الاقصی شده و در حقیقت ترویج معبد کذایی یهود است.

این تونل از منطقه باب المغاربه در شهرک سلوان شروع شده و به سمت صحن براق و از آنجا به سمت قصرهای اموی امتداد یافته است. این تونل 200 متر طول و 12 متر ارتفاع دارد.

از خط قرمز ملت فلسطین تا اوضاع نابسامان امنیتی در سرزمین‌های اشغالی

در داخل این تونل یک نمایشگاه عکس دایر شده که رژیم صهیونیستی مدعی است تاریخ قدس را به تصویر کشیده است.

همچنین در جریان عبور از این تونل، یک فایل ویدئویی 3 دقیقه‌ای پیرامون معبد موهوم و دروغین یهودیان در زیر مسجد الاقصی به 3 زبان عربی، انگلیسی و عبری به نمایش گذاشته می‌شود.

جلسه اضطراری نتانیاهو درباره اوضاع امنیتی

منابع عبری زبان اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه جلسه‌ای اضطراری را برای برآورد اوضاع امنیتی در جبهه‌های مختلف برگزار خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه عبری‌زبان کان بیان کرد که این جلسه در سایه تنش و درگیری‌های اخیر در نواحی مرزی غزه و اعمال فشارهای مصر و قطر بر رژیم صهیونیستی جهت افزایش مجوز ورود کارگران فلسطینی از غزه به اراضی اشغالی برگزار خواهد شد.

در همین حال، روزنامه عبری‌زبان معاریو نیز تأکید کرد که نتانیاهو در پی هشدارهای فراوان نسبت به احتمال وقوع عملیات های ضداسرائیلی در جریان عید یهودی عرش، قرار است جلسه‌ای را برای برآورد اوضاع امنیتی با حضور مقامات ارشد امنیتی برگزار کند.

از خط قرمز ملت فلسطین تا اوضاع نابسامان امنیتی در سرزمین‌های اشغالی

همچنین شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بیان کرد که در جلسه امروز نتانیاهو با مسئولان امنیتی و نظامی قرار است اوضاع در جبهه غزه و دیگر جبهه‌ها با مشارکت سرویس‌های امنیتی مختلف بررسی شود.

یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هرتزی هلیوی، رئیس ستاد کل ارتش و شماری دیگر از مقامات امنیتی اسرائیلی در این جلسه حضور خواهند داشت.

منبع مذکور افزود که بحث و بررسی اوضاع امنیتی جاری در شهرهای کرانه باختری و قدس محور اصلی این جلسه خواهد بود.

وخامت حال اسیر فلسطینی پس از 59 روز اعتصاب

اسیر کاید الفسفوس، از شهرک دور در جنوب الخلیل برای 59امین روز متوالی در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است.

باشگاه اسیر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت این اسیر فلسطینی به شدت وخیم بوده و سازمان زندان‌های صهیونیستی دیروز او را از سلول انفرادی زندان عسقلان به بخش مراقبت‌های زندان رمله انتقال داده است.

این مرکز اشاره کرد که انتقال اسیر الفسفوس به زندان رمله به جای بیمارستان پیامی است از طرف رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم قصد انتقام‌گیری از این اسیر فلسطینی را دارد.

رژیم صهیونیستی در دوم مِی 2023 کاید الفسفوس را مجدداً به اسارت گرفت و او را به بازداشت موقت درآورد.

او قبلاً 7 سال در زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت بود.

حمله شهرک‌نشینان به جنوب شرق بیت لحم

شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست شنبه شب به شهرک تقوع در جنوب شرق بیت لحم یورش بردند. تیسیر ابو مفرح شهردار تقوع تصریح کرد که در پی یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به این منطقه، ساکنان این شهرک به مقابله با آنها برخاستند.

ابو مفرح اظهار داشت که شهرک‌نشینان اشغالگر با گاز فلفل به فلسطینیان حمله‌ور شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند که طی آن 3 نفر زخمی یا دچار سوختگی شدند.

شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی همواره تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی فلسطینیان را در مناطق مختلف کرانه باختری مورد حمله قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha