گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری برگزار شد
کد خبر: 4172224
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری برگزار شد

گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری، با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) برگزار شد.

آیت الله محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری، با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و نماینده محترم خبرگان رهبری در استان مازندران، شامگاه هشتم شهریور ماه در آستان مقدس امام‌زاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت: اگر فقط یک روحانی هم کج‌فکر و کج‌راه شود خوب نیست، نباید بگذاریم که حتی یک فرزند و یک نوه روحانی در مقابل نظام و خون ۲۳۰ هزار شهید موضع بگیرد.

وی افزود: باوجود همه این مسائل جامعه روحانیت سالم‌ترین اقشار است؛ اگر همین ضعف معیشتی که جامعه روحانیت و طلاب به آن مبتلاست، در جامعه‌ای دیگر وجود داشته باشد، آسیب‌های زیادی خواهد داشت، آسیب به این جامعه، هدف حساب شده دشمن است.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه جامعه روحانیت ما از بنیه اعتقادی ایمانی ولایی برخوردار است، تصریح کرد: در مسئله جهاد تبیین باید مربیانی را تربیت کنیم که با همین بازداشت‌شدگان اغتشاشات صحبت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وجود فضلای خوب در استان مازندران و قم، با تأکید بر دعوت آنان و استفاده از ظرفیت آنان و سپاه که قدرت اقناع‌گری بالایی دارند، خاطرنشان کرد: عقل اجتماعی و انتقادی خیلی مهم است، گاهی ممکن است انتقادی به حق بوده اما به‌جا نباشد، الان ما یک دولت انقلابی ولایی داریم که شبانه‌روز ندارد.

امام جمعه ساری اظهار کرد: در دولت گذشته جنگ بین میدان و دیپلماسی به راه انداخته بودند؛ اما رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در سازمان ملل عکس سردار سلیمانی و قرآن را با افتخار بالای سر می‌برد‌ و با ۱۵ کشور همسایه ارتباط درست برقرار می‌کند.

وی با اشاره به خروج گروه‌های تجزیه‌طلب کردی در مرز عراق و ایران توسط نیروهای عراق، بیان کرد: امروز در موج اعتراضی ایجاد شده که به رئیس جمهور آمریکا می‌گوید دست شما با ایران در یک کاسه است، پشتشان در حال خالی شدن است.

آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد: انتقاد ما به دولت و مسئولان به جای خود، عقل انتقادی و اجتماعی باید در کار باشد، به خدمات عظیم دولت اشاره کرده و در کنار آن نقد هم داشته باشیم.

گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری گردهمایی جامعه روحانیت شهرستان ساری
انتهای پیام
captcha