اوقاف با پژوهش برای موقوفات برنامه‌ریزی داشته باشد
کد خبر: 4172205
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

اوقاف با پژوهش برای موقوفات برنامه‌ریزی داشته باشد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر موقوفه‌ای طبق موازین و مستندات، وقفیات شرعی است باید حتماً حفظ شود، گفت: اوقاف باید با تحقیق و پژوهش به‌صورت شفاف برای موقوفات برنامه داشته باشد.

ضرورت برنامه‌ریزی برای موقوفات با تحقیق و پژوهش

به گزارش ایکنا از مازندران، به  نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، هشتم مهرماه در نشستی با اعضای ستاد دهه وقف استان مازندران، به فواید اخروی و دنیوی وقف اشاره کرد و گفت: در کنار عصر غیبت و اعتقاد به اقامه نماز، برخی از انفاق الزامی بوده و بعضی تولی است که از جمله آن می‌توان به وقف اشاره کرد.

وی افزود: پرداخت صدقات جاریه در طول تاریخ وجود داشت و مومنان به آن عمل می‌کردند‌.

آیت‌الله معلمی تصریح کرد: آنچه که برای تحقق مالکیت و ملکیت وجود دارد، این است که کسی احیا کرده را وقف کند، ملکیت زمانی است که احیا صورت بگیرد ولی احیا نشده محل اختلاف نظر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید روزی مدیریت وقف کشور در خصوص موقوفه بودن برخی روستاها تصمیمی جدی بگیرد، هم تکلیف مردم و هم دست اندرکاران وقف مشخص شود، با خلاف شرع تا جایی که مقدور است باید مقابله کرد. اگر طبق موازین و مستندات، وقفیات شرعی است باید حتماً حفظ شود، اوقاف باید با تحقیق و پژوهش به‌صورت شفاف برای موقوفات برنامه داشته باشد.

امام جمعه قائم‌شهر  با اشاره به راه چاره برخی از مسائل پیچیده وقف، اظهار کرد: ولی فقیه و فقها کسانی هستند که در این موارد باید نظر قطعی را بیان کنند.

انتهای پیام
captcha