مؤلفه‌های تربیتی پیامبر(ص)، الگوی فرهنگی برای نسل جوان است
کد خبر: 4169080
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

مؤلفه‌های تربیتی پیامبر(ص)، الگوی فرهنگی برای نسل جوان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: خداوند با تعبیر «اسوه حسنه» الگوی جامع فرهنگی را در مؤلفه‌های تربیتی پیامبر(ص) نمایان کرد.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز، 24 شهریورماه در اجتماع آذری‌زبانان در حرم مطهر رضوی(ع) در سخنانی با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن(ع) و شهادت حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: حضرت رسول اکرم(ص) الگوی بشریت در تمام ابعاد زندگی اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی است.

وی افزود: راه نجات از بن‌بست و بحران هویت، تمسک به مکتب ائمه معصومین(ع) بوده و در این میان افرادی که بر خلاف واقع اذعان دارند که الگویی برای نسل جوان وجود ندارد، به یقین مؤلفه‌های تربیتی پیامبر اکرم(ص) را نشاخته و در این زمینه به کسب حقایق نپرداخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلام اردبیل بر هجمه‌های فرهنگی دشمن در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: امروز تمام همت جبهه استکبار بر این است که پیام آسمانی پیامبر اکرم(ص) را در خفقان نگه داشته و حرکت و جریانات فرهنگی و دینی را در سکوت خبری قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل پیاده‌روی اربعین گسترده را جریان مکتبی و از علائم ظهور مطرح کرد و افزود: دشمن در جریان مکتبی و الهی پیاده روی اربعین حسینی(ع) سکوت رسانه‌ای داشته و با ایجاد صداهای پوچ و پیام‌های واهی در تلاش بود تا پیام آسمانی ادامه دهندگان مکتب حسینی(ع) به گوش عالم هستی نرسد، اما به تعبیر مقام معظم رهبری شتر در خواب بیند پنبه دانه.

جعفرزاده با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) تنها برای شیعیان نیست، اظهار کرد: عشق به امام حسین(ع) فارغ از رنگ و نژاد، دین و مذهب، برای تمام بشریت است. امروز در جهان کشورهایی که حتی مسلمان نیستند، از قیام اباعبدالله آموختند که چگونه برابر استکبار باید مبارزه کنند.

قرآن کتاب هدایت برای دستیابی به تربیت اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل قرآن را مهم ترین برنامه تربیتی برای خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: خانواده نباید تربیت فرزند را صرفاً برعهده مدرسه بگذارد بلکه باید در امر اخلاق‌مداری و رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی هم‌گام با مدرسه پیش رود.

جعفرزاده افزود: حضرت پیامبر اکرم(ص) با صفت «خلق عظیم» از سوی خداوند متعال، به عنوان راهنمای بشریت انتخاب شد و توانست با اخلاق نیک و گشاده رویی همگان حتی دشمنان اسلام را به خود جذب کند و این ثمره تبلیغ پیامبر اکرم (ص) در مدت 23 سال تبلیغ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از تأخر در اقدامات فرهنگی گفت: اقدام به هنگام در مسائل فرهنگی عامل مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز خنثی‌سازی توطئه دشمنان است.

جعفرزاده با انتقاد از تعلل در وضع قوانین حجاب و عفاف گفت: امروزه متأسفانه توجه به اولویت‌های جامعه مورد غفلت قرار گرفته به گونه‌ای که هرگونه تأخیر و تعلل در وضع قوانین فرهنگی و حجاب و عفاف زیبنده جامعه اسلامی نیست.

گسترش عقلانیت توحیدی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تصریح کرد: تشکیل تمدن نوین اسلامی و رسیدن به حکمرانی  مطلوب ائمه اطهار(ع) باید مبتنی بر عقلانیت توحیدی باشد چرا که هر تمدنی برای بقا و استمرار خود نیاز به عقلانیتی دارد که در فرهنگ زیربنایی آن تمدن وجود دارد، لیکن زیر بنای دین مبین اسلام توحید است.

جعفرزاده گفت: علم توحیدی مدنظر نظام حکمرانی و مدیریتی در شیوه حکمرانی ائمه(ع) ما به‌ خوبی نمایان و مشهود است که می‌توان با الگوگیری صحیح از آن مسیر ساخت تمدن نوینی را هموار کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: در انتخابات نمایندگان مجلس باید مطابق با سیره ائمه معصومین(ع) در رعایت عدالت و دفاع از حق و حقیقت رفتار کرد.

جعفرزاده بر ضرورت حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات تأکید کرد و گفت: رسول خدا(ص) می‌فرماید: «هر کس از میان مسلمانان، کارگزار گردد، در حالی که می‌داند دیگری نسبت به او در این کار اولی و آگاه‌تر به کتاب خدا و سنت رسول اوست، به خدا و پیامبر و تمامی مسلمانان خیانت کرده است.»

در ادامه این مراسم، مداحان اردبیلی به مداحی پرداخته و جمعی از هیئت‌های مذهبی استان اردبیل عزاداری کردند.

انتهای پیام
captcha