نسبت به وقف با موضوع اربعین فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 4165922
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

نسبت به وقف با موضوع اربعین فرهنگ‌سازی شود

مسئول موکب شهدای ارسباران اهر گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند در زمینه میزبانی هرچه بهتر از زائران امام حسین(ع) راهگشا باشد، ثبت موقوفات مرتبط با اربعین است که باید در این حوزه فرهنگ‌سازی و تبلیغات وسیع انجام شود.

ابوالفضل پیراهری، مسئول موکب شهدای ارسباران اهر در گفت‌و‌گو با ایکنا، از آمادگی و تجهیز موکب شهدای ارسباران و استقرار این موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) برای پذیرایی از زائران بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و اظهار کرد: این موکب فعالیت خود را از چهارم شهریورماه در عمود 666 به صورت مستقل با حمایت واقفان و خیّران نیک‌اندیش آغاز کرده و تا 16 شهریورماه نیز دایر است.

وی با بیان اینکه روزانه 40 تا 50 نفر در این موکب مشغول ارائه خدمت به زائران هستند، اظهار کرد: این موکب در هر روز آمادگی پذیرایی از دو هزار نفر را دارد و از هفت هزار نفر نیز با شربت و چای پذیرایی می‌کند و دو هزار قرص نان محلی اهری در روز طبخ می‌کند. 

پیراهری با اشاره به ارائه خدمات درمانی در این موکب افزود: هزینه‌های موکب شهدای ارسباران شهرستان اهر با نذورات مردمی و از سوی افراد خیّر تأمین ‌شده است. این موکب در بقیه ایام سال نیز فعال است به عنوان مثال در جریان حادثه سیل و خسارات مالی که در برخی از استان‌های کشور از جمله لرستان، مازندران، گلستان و خوزستان روی داد، خادمان موکب اربعین شهدای ارسباران با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مناطق سیل‌زده اعزام شدند. 

مسئول موکب شهدای ارسباران اهر با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین آثار معنوی، اجتماعی و سیاسی فراوانی به همراه دارد، تصریح کرد: این رویداد عظیم به نوعی اقتدار جهان اسلام به شمار می‌آید و همه ما در هر سطحی باید دست به دست هم دهیم تا میزبان شایسته‌ای برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم. یکی از اقداماتی که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد ثبت موقوفات مرتبط با اربعین است که باید در این حوزه فرهنگ‌سازی و تبلیغات وسیع انجام شود. 

انتهای پیام
captcha