تعزیه، مروج دوستی جوانان با اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4165300
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

تعزیه، مروج دوستی جوانان با اهل بیت(ع) است

مدیرعامل مجموعه توچال ضمن حضور در اجرای مجلس تعزیه «اشبه الناس» با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه «جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است» گفت: هنر آیینی ترویج کننده فرهنگ همدلی و دوستی جوانان با اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تفریحی فرهنگی ورزشی توچال، نمایش آئینی شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) با نام تعزیه «اشبه الناس» با هدف آشنایی نسل جوان با ایثار، شجاعت و رشادت‌های حضرت علی‌اکبر(ع) و یاران با وفای امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، در بام تهران ( توچال ) اجرا و روایت شد.

نام اشبه الناس برگرفته از کلام امام حسین(ع) در روز عاشورا است که فرمودند: ای قوم ما، شما شاهد باشید جوانی را به میدان میفرستیم که شبیه‌ترین مردم از نظر خلق و خوی به رسول‌الله است، که هر زمان دلمان برای پیامبر خدا تنگ می‌شد نگاه به چهره ایشان داشتیم.

روح‌الله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال هدف از برگزاری این مجلس و اجرای نمایش آئینی روایت شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) در بام تهران(توچال) را حضور کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم مردم در مجموعه تفریحی، ورزشی دانست و افزود: این فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان با شجاعت، ایثار، متانت و رشادت‌های حضرت و راه و رسم جوانمردی و ترویج فرهنگ همدلی و دوستی جوانان با اهل بیت(ع) است.

تعزیه، ترویج کننده فرهنگ همدلی و دوستی جوانان با اهل بیت(ع) است

وی ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب: جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است. جوانان همیشه جلوتر از دیگران در صحنه هستند. اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد باز جوانان جلوتر هستند. دست آنها کارآمدتر از دست دیگران است. در حرکت انبیای الهی نیز، محور حرکت و مرکز تلاش جوانان بودند. جوانانی همانند حضرت علی اکبر(ع) الگویی بسیار مناسب برای جوانان ما در مولفه‌اهای انسانی چون شجاعت، ایثار، ادب، وقار، متانت و رشادت است.

این نمایش آیینی به همت مجموعه تفریحی ورزشی توچال با همراهی «گروه تعزیه سیدالشهدا» به سرپرستی مجید خسروان و ۱۲ هنرمند در ایستگاه یک توچال، با حضور خادمان امام رضا( ع) به سرپرستی حاج اقا سلامت دبیر کانون‌های خدمت رضوی منطقه یک، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)، حضور هنرمندان در عرصه‌های خوشنویسی، نقاشی آئینی، برپایی هنرگاه آئینی و مشارکت مردم و عاشقان اهل بیت(ع) در میلان استقبال مخاطبان برگزار شد.

تعزیه، ترویج کننده فرهنگ همدلی و دوستی جوانان با اهل بیت(ع) است

انتهای پیام
captcha