اعزام ۳۵ موکب و ۳ هزار خادم مازندرانی به عتبات عالیات
کد خبر: 4163600
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲

اعزام ۳۵ موکب و ۳ هزار خادم مازندرانی به عتبات عالیات

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از اعزام ۳۵ موکب و ۳ هزار خادم از مازندران برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات خبر داد.

روح الله سلگی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، 28 مرداد در نشست ستاد اربعین حسینی استان مازندران، گفت: مازندران به عنوان پرچمدار علویان در راستای تحقق و حفظ ارزش‌های دینی، مذهبی و معنوی، برای برپایی مواکب، از استان‌های پیش‌رو است.

وی افزود: موکب مازندران در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا، کاظمین و دیگر نقاط عتبات عالیات دائر خواهد شد.

سلگی با قدردانی از موکب‌داران مازندران که برای اعزام به عتبات عالیات زود هنگام اقدام کردند تا خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را زودتر آغاز کنند، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین نماد وحدت جهان تشیع و به نمایش گذاشتن عظمت و شان نهضت کربلا به جهانیان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از اعزام ۳۵ موکب استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲ موکب در مرز مهران و ۳۳ موکب در عراق مستقر خواهند شد تا تمامی مسیرهای منتهی به کربلا حضور مؤثر داشته باشند.

وی اظهار کرد: خادمین اعزامی به این کنگره بزرگ جهان اسلام  حدود ۳ هزار خادم از مازندران است.

سلگی ادامه داد: ظرفیت پذیرایی مازندران در اربعین امسال برای ارائه خدمات اسکان، تغذیه و درمان حدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار زائر در روز است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه موکب‌داران با تهیه اقلام لازم از محل کمک مردمی و نذورات تجهیز و اعزام شدند، افزود: پیش‌بینی‌های لازم جهت پشتیبانی لازم از مواکب مازندران در نشستهای ستاد اربعین استان انجام شده است و تمامی اقلام لازم جهت تغذیه، اسکان و درمان زائران به میزان لازم مهیا گردید و همچنین با حضور و بازدید میدانی از برخی شهرستان‌ها و دیدار با موکب‌داران، ضمن ارزیابی ظرفیت آنها، حرکت به سمت عتبات را آغاز کردند و بدرقه شدند‌.

وی بیان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر اربعین، ۱۳ کمیته خدمات‌رسانی توسط ستاد اربعین حسینی امسال تشکیل شد که یکی از این کمیته‌ها زیرساخت و خدمات شهری است.

سلگی در پایان گفت: برای ایجاد شور حماسی حسینی در سراسر استان، مسئولان شهرستان‌ها به ویژه فرمانداران و شهرداران مکلف شدند تا در روز اربعین، برای جاماندگان از کربلا و دلباختگان این همایش بزرگ جهانی، برنامه متنوع اجرا نمایند و با پیش‌بینی‌های مسیر و پشتیبانی لازم، همایش جاماندگان روز اربعین برگزار شود.

انتهای پیام
captcha