واکنش الازهر به حمله علیه کلیساها در پاکستان
کد خبر: 4163274
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

واکنش الازهر به حمله علیه کلیساها در پاکستان

الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با حمله به کلیساها در پاکستان اعلام و تأکید کرد: خواهان پیگیری حقوقی و اتخاذ تدابیر امنیتی علیه همه افراط‌گرایان در جهان هستیم.

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، الازهر مصر روز گذشته (پنجشنبه، ۱۷آگوست) با صدور بیانیه‌ای حملات به تعدادی از کلیساها در شرق پاکستان را محکوم و بر رد قاطعانه این جنایات تأکید کرد.
طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الازهر در این بیانیه تأیید کرد: «قرآن کریمی که توسط برخی افراط گرایان جنایتکار -در سایه بی‌توجهی برخی دولت‌ها - مورد حمله قرار می‌گیرد، همان کتابی است که دستور می‌دهد عبادتگاه‌های مسلمانان و غیرمسلمانان حفظ شود و از تعدی به آن‌ها نهی می‌کند».
در ادامه این بیانیه الازهر آمده است: کاری که  حمله کنندگان به کلیساها انجام دادند دقیقاً همان کاری است که هتاکان حرمت قرآن کریم انجام دادند؛ زیرا هر دو جنایاتی هستند که توسط ادیان، کتب مقدس و موازین انسانی و اخلاقی منع شده‌اند.
الازهر ضمن محکوم کردن این اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه، بر لزوم پیگرد قانونی همه افراطیانی که به قرآن کریم، کلیساها و اماکن مذهبی حمله می‌کنند تأکید کرد. 

انتهای پیام
captcha