جهانیان از شکوه مراسم اربعین متحیر هستند
کد خبر: 4162306
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

جهانیان از شکوه مراسم اربعین متحیر هستند

استاندار مازندران با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بزرگترین همایش مسالمت‌آمیز ثبت شده در طول تاریخ است،‌ گفت: امروز جهانیان از شکوه برگزاری راهپیمایی اربعین توسط شیعیان ایران اسلامی و جهان متحیر هستند.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران عصر روز گذشته، 22 مرداد در جمع موکب‌داران استان گفت: فعالیت در راه اربعین امام حسین(ع) بزرگترین توفیق است چرا که ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین و فراهم‌سازی زمینه اعزام زائرین به این همایش میلیونی در امتداد مسیر شهدا است.

وی افزود: به فرموده رهبری «عشق به امام حسین(ع) موضوعی استثنایی است که در طول تاریخ نظیر نداشته و نخواهد داشت و حرکت و اجتماع عظیمی که هر سال به مناسبت اربعین در عراق بخصوص در مسیر نجف به کربلا شکل می‌گیرد، اکنون ابعاد بین‌المللی پیدا کرده و امام حسین(ع) و معرفت حسینی جهانی شده است».

حسینی‌پور با اشاره به شعار اربعین امسال مبنی «حیاتنا الحسین» یعنی با امام حسین(ع) زنده می‌‌شویم، تصریح کرد: هرکسی سوار کشتی نجات‌بخش امام حسین(ع) شود، همانند شهدا نجات خواهد یافت و جاودانه خواهد شد.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه باید میدان و راه‌ها را بشناسیم و همانند امام حسین(ع) عمل کنیم،‌ خاطرنشان کرد: میدان زمانی جبهه‌های جنگ تحمیلی است که رزمندگان با تأسی از یاران حضرت سیدالشهدا(ع) به میدان رفتند و به مقام «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» رسیدند. امروز همه باید میدان را بشناسیم و برای این میدان حسین‌وار تلاش کنیم تا زنده بمانیم و به حیات ابدی برسیم، گاهی این میدان زمان ارائه خدمات اجتماعی همانند سیل، زلزله، کرونا و... در کشور است.

حسینی‌پور با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین بزرگترین همایش مسالمت‌آمیز ثبت شده در طول تاریخ است،‌ گفت: امروز جهانیان از شکوه برگزاری راهپیمایی اربعین توسط شیعیان ایران اسلامی و جهان متحیر هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید نسبت به اهتمام مردم، حضور پرشور مردم،‌ کمک‌های مادی و معنوی و سایر اتفاقات اربعین دید معرفتی خود را قوی کنیم و این اقدامات را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم، افزود: مسیر اربعین یعنی مسیر سختی! هر انسان آزاده با مطالعه مصائب اهل بیت امام حسین(ع) در مسیر کاروان اسرا به شام، ناراحت می‌شود باید بپذیریم در مسیر عاشورایی هیچ زمانی پیش نخواهد آمد که با آرامش برای حضور در این مسیر فعالیت کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه ما در مسیر آبادانی مسیر ظهور امام عصر(عج) قرار داریم و برپایی موکب در اربعین بهانه‌ای برای زمینه‌سازی برای روز ظهور حضرت مهدی(عج) است، گفت:‌ موکب را نباید به چند روز اربعین خلاصه کرد، موکب باید ستادی شود برای انجام مأموریت پیش رو که در تقویت جبهه مقاومت اسلامی و آزادسازی قدس عزیز دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پذیرایی از خیل عظیم زائران اربعین از جلوه‌های ناب اربعین حسینی و بیانگر عشق و ارادت موکب‌داران شریف به ساحت مقدم امام حسین(ع) و یاران آن حضرت است، افزود: شور، شعف، معرفت و بصیرت موکب‌داران و خادمین مواکب در خدمت به زائران اربعین حسینی ستودنی و شایسته تحسین است.

انتهای پیام
captcha