غدیر را همانند عاشورا تعظیم کنیم
کد خبر: 4152377
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی:

غدیر را همانند عاشورا تعظیم کنیم

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی کشور گفت: آن‌گونه که عاشورا را ارج نهادیم و بزرگ داشتیم، غدیر را تعظيم نکردیم.

غدیر را همانند عاشورا تعظیم کنیمبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی کشور در مراسم جشن ولایت و امامت ستاد سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا اظهار کرد: یکی از درس‌های بزرگ غدیر ولایت‌پذیری و پیروی و انجام کامل فرمان الهی است که پيامبر اسلام(ص) آن را به نحو احسن انجام داد. 

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی کشور گفت: آن طور که عاشورا را ارج نهادیم و بزرگ داشتیم، غدیر را تعظيم نکردیم. انقلاب اسلامی در ایران شعائر الهی از جمله واقعه غدیر را زنده کرد و باید معارف غدیر بیشتر برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین شود.  غدیر مایه وحدت مسلمانان است. پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر خم به فرمان خداوند متعال امیرالمؤمنین علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود انتخاب کرد تا مسلمانان را از اختلاف و تفرقه باز دارد و همه تحت لوای اسلام ناب محمدی که در امامت تجلی یافت به سعادت دست یابند.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: دوستی و محبت امام علی(ع) و اهل بیت(ع) مهم است که در روایتی پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند:  «لو اجتمع الناس علی حب علی بن ابیطالب لما خلق الله عزوجل النار؛ اگر مردم بر دوستی علی بن‌ابیطالب(ع) اجتماع می‌کردند، خداوند متعال آتش جهنم را خلق نمی کرد». اما مهمتر از دوستی و محبت، تبعیت و پیروی از اهل بیت(ع) است که در روز غدیر خم پیامبر(ص) هر دو را با هم ابلاغ فرمودند و از مردم مطالبه کردند. 

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی در پایان گفت‌: روز غدیر خم روز نصب و گماشتن علی(ع) به عنوان امامت و سرپرست و حاکم مسلمانان به فرمان خداوند است و در روایات به عنوان عید بزرگ خداوند معرفی شده است.

انتهای پیام
captcha