قرارگاه‌های عملیات جهادی؛ محلی برای انسجام‌بخشی گروه‌های جهادی
کد خبر: 4149196
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
مسئول سازمان بسیج سازندگی بیان کرد:

قرارگاه‌های عملیات جهادی؛ محلی برای انسجام‌بخشی گروه‌های جهادی

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: قرارگاه‌های عملیات جهادی باید محلی برای انسجام‌بخشی گروه‌های جهادی باشند لذا امسال سه دوره ۲۰۰ نفره در این رابطه برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا، سردار محمد زهرائی، مسئول سازمان بسیج سازندگی، صبح امروز، 30 خردادماه در دوره عالی شهید سلیمانی، ویژه توانمندسازی مسئولان قرارگاه‌های جهادی کشور که در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) در تهران برگزار شد، گفت: اتاق‌های فکری لیبرالی به دنبال فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت هستند، لذا باید با خدمت‌رسانی خالصانه، جلوی فعالیت‌های آن‌ها را گرفت. 

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، فلسفه تشکیل سازمان بسیج مستضعفین تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌هاست و باید سعی کنیم از هر فرصتی برای جذب حداکثری مردم استفاده کنیم، لذا هر کسی که قلبش برای انقلاب و نظام می‌تپد و دل در گروی ولایت دارد را بسیجی می‌دانیم. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: تفاوت اردو‌های جهادی که بر آن تأکید می‌کنیم با کار‌های جهادی در این است که در اردو‌های جهادی، وحدت فرماندهی، سعه صدر، کار جمعی، شناسایی جغرافیای محرومیت‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع محرومیت مشاهده می‌شود. 

وی، همچنین درباره نگرش و نحوه اقدام گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی، سیاست را می‌فهمند، اما سیاسی‌کار نیستند لذا اعلام می‌کنیم گروه‌های جهادی دنبال تصدی‌گری نیستند و مدیریت صحنه را به مردم واگذار می‌کنند. 

این جهادگر عرصه سازندگی همچنین با اشاره به اینکه پدر معنوی همه ما جهادگران، رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: هدف نهایی همه ما جهادگران، تربیت انسان‌هایی از جنس و تراز انقلاب اسلامی مانند شهید عارف کاظمی، شهید امیری و حججی‌هاست که باید با سعی و تلاش از دل کار‌های جهادی، این گونه انسان‌ها بیرون بیایند. 

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از شهدای امنیت اغتشاشات سال گذشته از اعضای گروه‌های جهادی بودند، گفت: اگر گروه‌های جهادی صد‌ها کار عمرانی و سازندگی انجام دهند، اما به موضوع تربیت نیرو توجه نکنند کار آن‌ها در نهایت کم‌اثر خواهد شد. 

زهرائی همچنین تأکید کرد: امروز روز شروع به کار قرارگاه‌های عملیات جهادی در کشور است و ان‌شاءلله این قرارگاه‌ها در آینده گسترش بیشتری خواهند داشت و در نهایت، نتیجه این فعالیت‌ها منجر به تشکیل جبهه جهانی خدمت‌رسانی خواهد شد که هم اکنون نیز بارقه‌های آن دیده می‌شود. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین با اشاره به اینکه سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، سال‌های به نقطه مطلوب رسیدن قرارگاه‌های عملیات جهادی خواهند بود، تصریح کرد: قرارگاه‌های عملیات جهادی باید محلی برای انسجام‌بخشی گروه‌های جهادی باشند، لذا امسال سه دوره ۲۰۰ نفره برگزار خواهیم کرد و قرارگاه‌های ما سطح‌بندی می‌شوند و به نوع نخست آن، تجهیزات و امکانات تخصیص می‌دهیم. 

وی همچنین، با تحلیل شکل‌گیری اغتشاشات سال گذشته، گفت: در این اغتشاشات همه دشمنان با همه توان و تجهیزات خود به نبرد انقلاب اسلامی آمدند و در یک ماه، امپراطوری رسانه‌ای دشمن حدود ۶۰ هزار دروغ برای تخریب نظام منتشر کرد. 

زهرایی بیان کرد: دشمن حقیقت‌ها را وارونه نشان داد اما چون محاسباتش غلط بود، مشاهده کردیم که با حضور مردم و جان‌فشانی‌های افرادی مثل آرمان علی‌وردی، روح‌الله عجمیان و شهید امیری و...، ورق این اغتشاشات به نفع نظام برگشت. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تأکید کرد: سعی کنیم در این اوضاع و احوال، بی‌تفاوت نباشیم و با امام و رهبرمان، در زمان و زمین همراه باشیم تا عاقبت بخیر شویم.

انتهای پیام
captcha