آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره شهدای دوران دفاع مقدس مازندران برگزار شد
کد خبر: 4149193
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره شهدای دوران دفاع مقدس مازندران برگزار شد

آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس مازندران 30 خردادماه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار مازندران و مدیر کل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس و تنی چند از مسئولان لشکری و کشور ی در ساری برگزار شد.  

یین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران برگزار شد

به گزارش ایکنا از مازندران، آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس مازندران 30 خردادماه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار مازندران و مدیر کل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس و تنی چند از مسئولان لشکری و کشوری در ساری برگزار شد  

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در این مراسم با بیان اینکه کنگره شهدای دیار علویان باید همانند لشکر ۲۵ کربلا خط‌کشن باشد، اظهار کرد: اینکه برنامه‌های این کنگره در قالب ۲۰کنگره درحال تدوین است، ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش مردم در احیای یاد و نام شهدا، افزود:‌ مردم شهیدپرور استان مازندران به درستی نشان دادند که چگونه شیفته شهدا و قدردان ایثار این مردان خدایی هستند.

حسینی‌پور تصریح کرد: نمایش اعتلای کمال انسانی در هر جامعه‌ای باتوجه به فرهنگ حاکم و مطالبات شهرووندان ترسیم می‌شود که انتظار می‌رود فرهنگ ناب دفاع مقدس ذیل همین داشته‌های مردمان شریف استان به منصه ظهور گذاشت.

استاندار مازندران، با بیان اینکه جامعه امروز موفق‌تر از همه ملت‌ها و کشور‌ها است و این امنیت و اقتدار را مدیون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: حقانیت،‌ راه و آرمان و جهان‌بینی شهدا در هیچ مکتبی مشاهده نمی‌شود و باید این سبک زندگی برای نسل نو تبیین شود.

وی با بیان اینکه امروز اگر نارسایی‌هایی در جامعه دیده می‌شود به دلیل دوری از راه شهدا است، ادامه داد: امروز نیازمند احیای راه و منش شهدا هستیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه این کنگره باید در سطوح مختلف جامعه تبیین و تبلیغ شود، گفت: باید با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس، سبک زندگی شهدا برای نسل نو معرفی و تبیین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه این کنگره باید در سطح ملی پیام داشته باشد، گفت:‌ همچنین با توجه به نقش رزمندگان مازندران در جبهه مقاومت باید پیام کنگره شهدای مازندران را به عرصه بین‌الملل برسانیم.

در ادامه سردارعبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، نیز در این آیین با اشاره به اهمیت تولید کتاب و فیلم و ساخت المان‌ها و یادمان‌های شهدا در راستای برگزاری این کنگره، اظهار کرد: تلاش داریم در حاشیه این کنگره، ۲۲۰ عنوان کتاب تألیف شود.

وی افزود: در حوزه چاپ و تألیف کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت عقب هستیم، تاکنون ۱۰۰ عنوان از تعداد ۲۲۰ کتاب ویژه کنگره آماده نشر هستند.

سردار ملکی با اشاره به مشکلات پیش روی ناشران برای چاپ کتاب‌های دفاع مقدس تصریح کرد: با توجه به قیمت کاغذ امید است مسئولان استانی برای تأمین کاغذ کتاب‌های دفاع مقدس ورود کنند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به اهمیت ایجاد المان‌های شهدا در زادگاه این مردان خدایی اشاره کرد و گفت: مازندران برای تولید فیلم شهدای دفاع مقدس کم کار کرده است؛ نیاز است زندگی شهدا فیلم شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ سال از عمر این پروژه می‌گذرد، گفت: انتظار می‌رود مسئولان کنگره شهدای دوران دفاع مقدس استان فکری برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان داشته باشند.

سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا نیز ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و سلامت از تشکیل ۲۰ کمیته در راستای برگزاری این کنگره استانی خبر داد و اظهار کرد:‌ تلاش داریم معارف و سیره عملی شهدای والامقام دیار علویان به درستی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل نو ترویج و تبیین شود.

وی از برگزاری نشست‌های ماهانه و فصلی برای بررسی روند اجرای برنامه‌های همسو با کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: جوانان دلسوز، دغدغه‌مند و انقلابی پای کار این کنگره هستند.

سردار مسلمی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره استانی از ظرفیت مردمی و تقویت این بعد را پیگیر هستیم، گفت:‌ مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان باید دغدغه‌مند در جلسات این کنگره حضور بهم برسانند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه این کنگره نیمه اول سال آینده برگزار خواهد شد، با تأکید بر لزوم بازخوانی و ترویج سیره شهدا خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌ها که عضو کمیته‌های این کنگره هستند باید با حداکثر توان به برنامه‌های این رویداد فرهنگی معنوی دیار علویان بپردازند.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های مازندران باید برای برگزاری درست این کنگره با یکدیگر رقابت کنند، گفت: تلاش داریم ذیل این کنگره رزمندگان، سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس که از مازندران در جبهه‌های نبرد علیه رژیم بعث عراق نقش‌آفرین بودند، به درستی معرفی شوند.

آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره شهدای دوران دفاع مقدس مازندران
آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره شهدای دوران دفاع مقدس مازندران
آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره شهدای دوران دفاع مقدس مازندران
 
انتهای پیام
captcha