واقعه غدیر در جامعه ما مغفول مانده است
کد خبر: 4148896
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

واقعه غدیر در جامعه ما مغفول مانده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: دهه امامت و ولایت و واقعه غدیر در جامعه ما مغفول مانده، درحالیکه انقلاب اسلامی تداوم و استمرار غدیر است.

حجت الاسلام علی اصغر اصغری

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر اصغری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، ۲۹ خردادماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر، هفته بازخوانی افشای حقوق بشر آمریکایی و دهه امامت گفت: دهه امامت و ولایت و واقعه غدیر در جامعه ما مغفول مانده، در حالی که انقلاب اسلامی تداوم و استمرار غدیر است، بر این باورم که دهه ولایت فرصتی مغتنم برای کارهای بزرگ فرهنگی و تبیینی است.

وی افزود: غدیر پیام‌های مختلفی دارد که باید متناسب با نیاز زمان و جامعه، پیام‌های غدیر شناسایی و به درستی تبیین شود، تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی جامع و دقیق و استفاده از ظرفیت فکری نخبگان است.

اصغری تصریح کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) در واقعه غدیر از همه حاضران در صحنه و دیگرانی که حضور نداشتند، یعنی از همه مردم خواستند و همه شاهدان را مامور کردند آنچه را که دیده ‌و شنیده‌اند، برای دیگران بازگو کنند که این خواست رسول مهربانی‌ها هنوز آنگونه که شایسته است، تبیین نشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت پاسداشت این مناسبت عظیم و بهره‌مندی از این فرصت ارزشمند برای تبیین معارف خاطرنشان کرد: مسئولان در دهه ولایت و امامت باید منسجم و منظم تر پای کار باشند تا شاهد بزرگداشت هرچه باشکوه‌تر این واقعه تاریخی باشیم.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود که با هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت مبلغان و مروجان معارف الهی، سازمان‌ها، مراکز علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد، شاهد برپایی باشکوه این مناسبت و اقدامات و فعالیت‌های شایسته تبیینی باشیم.

حجت الاسلام اصغری اذعان کرد: برخی مجموعه‌ها به صورت خودجوش به فرهنگ غدیر کمک کرده و برای این عید بزرگ برنامه دارند و هر جایی که این مجموعه‌ها به کمک ما نیاز داشته باشند، این ستاد در خدمت آن‌ها خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری جشن محوری عید غدیر به همراه پیاده‌روی خانوادگی در مرکز استان مازندران خبر داد و افزود: تلاش داریم خیابان جمهوری اسلامی ساری مسیر میدان ابن شهرآشوب تا میدان ساعت با برپایی موکب‌های فرهنگی و پذیرائی به شهروندان ارائه خدمت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha