تصویرسازان عرب یاد شیخ الشعراوی را زنده می‌کنند
کد خبر: 4148507
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

تصویرسازان عرب یاد شیخ الشعراوی را زنده می‌کنند

انجمن عربی تصویرسازی در ششمین نشست مجمع پیشگامان تصویرسازی عرب، با نمایش آثار هنری خود درباره شیخ الشعراوی، مفسر و عالم قرآنی مشهور مصری یاد او را زنده نگه می‌دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، ششمین نشست مجمع پیشگامان تصویرسازی عرب به همت انجمن عربی تصویرسازی از چهارشنبه، 31 تیر کار خود را آغاز می‌کند و به مدت 8 روز ادامه خواهد داد. این نشست در تالار صلاح طاهر در مرکز اپرای قاهره برگزار می‌شود.

انجمن عربی تصویرسازی، شعار سال خود را «تصویرسازی در خدمت جامعه و بشریت» قرار داده است و در نخستین نشست خود از شیخ محمد متولی الشعراوی، مفسر و عالم قرآنی مشهور تجلیل می‌کند.

بدین منظور نمایشگاهی از آثار هنری با موضوع تصویرسازی از شیخ الشعراوی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 150 هنرمند مصری و عرب آثار هنری خود در این زمینه را به نمایش می‌گذارند. این آثار شامل پرتره‌های کلاسیک و تصویرسازی‌های جدید و همچنین تصویرسازی روی چرم، تصویرسازی روی کاشی، موزاییک، پارچه و همچنین آثار نقاشی با استفاده از رنگ‌ روغن، آبرنگ و غیره خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


در این نمایشگاه همچنین پرتره‌هایی از شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ شنوده، پیشوای مسیحیان قبطی مصری نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. این آثار در راستای تحقق محور دوم این نشست یعنی وحدت ملی و تأکید بر ارزش‌های برادری، برابری و روابط دوستانه تاریخی و همچنین روابط متقابل میان مسلمانان و مسیحیان برای حمایت از وطن خود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

شیخ محمد متولی الشعراوی (15 آوریل 1911 - 17 ژوئن 1998 / ربیع‌الاول 17، 1329 ه.ق. - 22 صفر، 1419 ق) عالم دینی و وزیر سابق اوقاف مصر بود. او مشهورترین مفسر قرآن در قرن بیستم است و برای تفسیر قرآن زبانی ساده و همه‌فهم بکار می‌برد و از این‌رو محبوبیت گسترده‌ای در میان مردم مصر و جهان عرب داشت. بسیاری او را امام واعظان لقب داده‌اند.

انتهای پیام
captcha