فرهنگ‌سازی و ترویج ازدواج آسان مورد توجه باشد
کد خبر: 4148158
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
آیت‌الله محمدی‌لائینی:

فرهنگ‌سازی و ترویج ازدواج آسان مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: باید زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، 26 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری که با حضور نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به کلام گهربار امام جواد(ع) گفت: بهترین عبادت این است که بتوانیم نیت خودمان را در هر کاری خالص کنیم، متأسفانه بخشی از مردم و ادارات درگیر نمایش‌ها هستند، در حالیکه کار باید برای خدا انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) است، افزود: باید زمینه ازدواج آسان را فرهنگ‌سازی کنیم، به‌نظرم همان‌طوری که در هر زمینه‌ای خیرین داریم، خیرین ازدواج آسان هم باید داشته باشیم تا به کسانی که تمکن ازدواج را ندارند کمک کنند.

محمدی لائینی با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز جهاد کشاورزی، گفت: از گذشته جهاد سازندگی خدمات خوبی را ارائه دادند، امروز هم این وظایف بر دوش جهاد کشاورزی است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه چهارشنبه، ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران استاد برجسته، شخصیت علمی، عرفانی و جهادی که گمنامانه در جنگ حضور پیدا کرد و جانانه جنگید و به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: اساتید باید از اینشان الگو بگیرند تا در کنار مقام علمی مقام ارزشی داشته باشند.

وی با اشاره به پنجشنبه اول تیر ماه روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ره)، گفت: این نهاد تبلیغاتی با کارکرد جهادی و ارزشی است اما بودجه کمی دارد، از مسئولان بالادست می‌خواهم که به این مهم توجه کنند و مدارس معارف را جدی بگیرند.

محمدی‌‌لائینی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی که تعبیر به حیاط خلوت آمریکا می‌کنند، اذعان کرد: این کشورها مورد بی‌مهری و ظلم آمریکا قرار داشته و دارند، نظام جمهوری اسلامی هم که سابقه ظلم آمریکا را در خودش دارد، چه خوب است که کشورهای مظلوم به هم نزدیک شوند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: دولت‌های غرب‌گرای آمریکازده و غرب‌زده سروکار آمدند، دلخوشی شان کشورهای زورگوی غربی بوده، اما همان ‎‌طوری که ظالمان برای ما ائتلاف تشکیل می‌دهند ما باید ائتلاف جهانی تشکیل بدهیم تا هم نظام سلطه سرنگون شود و نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز باشد.

انتهای پیام
captcha