از بازداشت 11 فلسطینی تا واکنش سازمان ملل به اخراج فلسطینیان
کد خبر: 4147239
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
با تحولات فلسطین

از بازداشت 11 فلسطینی تا واکنش سازمان ملل به اخراج فلسطینیان

رژیم صهیونیستی در یورش به کرانه باختری 11 فلسطینی را بازداشت کرد، از سویی هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در اخراج فلسطینیان از قدس را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مصری الیوم، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف در جنین، رام‌الله و بیت لحم در کرانه باختری 11 فلسطینی را دستگیر کردند که در بین آنها یک کودک و یک مجروح نیز قرار دارد.

از سویی ده‌ها شهرک‌نشین نیز با حمایت امنیتی شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند.

نظامیان صهیونیست علاوه بر این با ایجاد پست ایست و بازرسی اقدام به بررسی دقیق مدارک شناسایی نمازگزاران فلسطینی کرده و برخی از مدارک را ضبط کردند و مانع حضور صاحبان آن در مسجدالاقصی شدند. تیمی از شهرداری نیز با حمایت نظامیان صهیونیست به محله بستان در شهرک سلوان در جنوب مسجدالاقصی هجوم بردند

اهالی محله توضیح دادند: اکیپ‌های شهرداری به صورت هفتگی با هدف ایجاد رعب و وحشت ساکنان و ایجاد وضعیت ناامنی برای خانواده‌هایی به محل هجوم می‌آورند که همگی در خطر آوارگی از منازل خود و تخریب آنها از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند.

در همین راستا، لین هستینگز، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین، در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که صدها فلسطینی در قدس اشغالی در معرض خطر اخراج اجباری قرار دارند و از رژیم صهیونیستی خواست تا از این اقدامات زیان‌بار که مغایر با قوانین بین‌المللی است، دست بردارد.

هاستینگز به آوارگی افراد سالخورده در قدس اشاره کرد و گفت: اعضای سالخورده خانواده «صب لبن» ممکن است از خانه خود که از سال 1954 در شهر قدیمی قدس در آن زندگی می‌کردند، اخراج شوند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با تأیید اینکه برخی کشورها از رژیم اشغالگر حمایت بین‌المللی می‌کنند، خاطرنشان کرد که هدف از این اقدامات تسریع الحاق رسمی کرانه باختری اشغالی از سوی اسرائیل بدون اعلام آن است.

انتهای پیام
captcha