زکات به‌عنوان یک عبادت و یک اصل اقتصادی اهمیت دارد
کد خبر: 4144527
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

زکات به‌عنوان یک عبادت و یک اصل اقتصادی اهمیت دارد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: به فرموده قرآن، زکات به‌عنوان یک عبادت و یک اصل اقتصادی اهمیت دارد.

آیت الله محمدی لائین

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امدادامام(ره)، نشست شورای زکات شرق استان مازندران، هشتم خردادماه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیرکل کمیته امداد امام(ره) مازندران، در بهشهر برگزار شد.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در این نشست ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: به فرموده قرآن، زکات به‌عنوان یک عبادت و یک اصل اقتصادی اهمیت دارد.

وی افزود: گاه گفته می‌شود اگر زکات واجب به همین چند قلم کالا تعلق بگیرد چقدر درآمد خواهد داشت؟ چرا که در مازندران بسیاری از این کالا‌ها موجود نیستند.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم، روی اقلام زکات سرمایه‌گذاری کنیم، در دنیا کشور‌هایی هستند که فقط با دام درآمد‌های آنچنانی تولید می‌کنند، ما هم باید در این زمینه سیاست‌گذاری کنیم نه اینکه بخاطر هزینه‌های سنگین نهاده‌ها حاشیه‌نشین شوند و برعکس عده‌ای برای خوش‌نشینی به روستا‌ها برگشتند، اما اقتصاد روستا خوابیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: متأسفانه ما اهمیت زکات را فقط در بحث دریافت آن دیدیم نه برنامه‌ریزی، نگاه یک بعدی داریم نه همه جانبه کمیته امداد و دستگاه‌ها باید با درنظر گرفتن یارانه برای این اقلام، وام‌های اشتغال‌زا برایش درنظر بگیرند تا درآمد‌های ارزی ما از این محل زیاد شود.

انتهای پیام
captcha