کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان قرآنی در عرصه رسانه برگزار شد
کد خبر: 4141668
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
همزمان با مرحله نهایی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان قرآنی در عرصه رسانه برگزار شد

کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان قرآنی به منظور کنشگری بهتر در عرصه رسانه و تولید محتوای فاخر همزمان با مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان قرآنی در عرصه رسانه

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مازندران، در حاشیه برگزاری مرحله نهایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان وزارت بهداشت، برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی در نظرگرفته شده که از جمله مهم‌ترین آنها باید به کارگاه آموزشی توانمندسازی فعالان قرآنی در عرصه رسانه اشاره کرد.

در این کارگاه دو ساعته جواد نصیری، از فعالان و مدرسان حوزه رسانه، به تشریح اهمیت فعالیت رسانه‌ای با رویکردها و موضوعات قرآنی پرداخت.

وی در این کارگاه که با استقبال دانشجویان نیز همراه شد، ضمن شرح اهمیت سواد رسانه‌ای برای فعالان قرآنی و لزوم استفاده از این علم برای ترویج عالمانه و همراه با نوآوری و خلاقیت مفاهیم قرآن کریم، گفت: امروزه همه دانشجویان و اساتید فعال در حوزه قرآن باید مجهز به سواد رسانه‌ای باشند و از روش‌های جدیدی برای ترویج قرآن در رسانه اعم از رسانه‌های رسمی و نیز پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند.

در این کارگاه که جمعی از دانشجویان، اساتید و کارمندان حاضر در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خزرآباد ساری حاضر بودند، در خصوص شرایط حال حاضر فضای رسانه ای ایران و جهان بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

بیان ضرورت جهاد تبیین از طریق کار دقیق رسانه‌ای و نیز پخش چند کلیپ و موشن گرافیک از فعالیت‌های مجازی رقبا در کشورهای مختلف، از دیگر برنامه‌های ارائه شده در این کارگاه دو ساعته بود.

جواد نصیری، مدرس این دوره آموزشی همچنین در پایان به سؤالات حاضران در کارگاه درباره مسائل رسانه و چگونگی کنشگری موثر در فضای مجازی پاسخ داد.

بر اساس گزارش ایکنا، همچنین امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه کارگاه دیگری با عنوان جنگ شناختی، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

آخرین کارگاه این دوره از مسابقات برگزاری کارگاه آموزشی و ارتقاء سطح فنی شرکت‌کنندگان است که روز جمعه و با حضور سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان برگزار می‌شود. 

یادآور می شود، مرحله نهایی بخش آوایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت در بخش آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مداحی و حفظ قرآن کریم(در اجزاء مختلف) از صبح امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در خزرآباد ساری آغاز شد و تا شامگاه روز جمعه ادامه خواهد داشت.‌

جواد نصیری

انتهای پیام
captcha