نماز جمعه ساری برگزار شد
کد خبر: 4140439
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

نماز جمعه ساری برگزار شد

نمازجمعه ساری به امامت آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، امروز 22اردیبهشت ماه، برگزار شد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، نمازجمعه ساری به امامت آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی، امروز 22 اردیبهشت ماه، با حضور مردم مومن و خدا جوی دیار علویان در مصلی نماز جمعه ساری برگزار شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری گفت: خواندن نماز از واجبات دین است مسلمانان نباید نماز را سبک بشمارند چراکه این کار موجب محروم شدن ما از شفاعت خداوند می‌شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو از جمله بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره کرد و گفت: فارسی زبان دوم اسلام محسوب می‌شود و این زبان را پاس بداریم از به کار بردن واژگان بیگانه در آن پرهیز کنیم.

امام جمعه ساری بر لزوم به کار بردن واژه‌های فارسی در نامگذاری اصناف و مغازه‌ها و غیره تاکید کرد و گفت; عربی زبان خداست و خداوند کتاب خود را به زبان عربی عرضه کرده است.

خطیب جمعه ساری با اشاره بزرگداشت حکیم عمر خیام افزود: باید نسبت به معرفی بزرگان و مفاخر بین نسل جوان برنامه ریزی کنیم.

وی  قوای سه گانه را به تبعیت از بیانات رهبری در خصوص فساد ستیزی توصیه کرد و تصریح کرد: لازم است با انتصاب افرادی شایسته در دستگاه‌های اجرایی با فساد مبارزه شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به بزرگداشت حکیم عمر خیام افزود: باید نسبت به معرفی بزرگان و مفاخر بین نسل جوان برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: برای مقابله با نابسامانی های فرهنگی همه دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی باید با هم همراه باشند و ما هم از همه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته پیش رو دو مناسبت عزت‌مندانه و ذلت ستیزانه را داریم، گفت: لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون و امتیازتنباکو از مواردی است که به استقلال کشور کمک کرد.

انتهای پیام
captcha