صاحبان اندیشه مبانی اسلامی حقوق بشر را برای ملت‌ها تببین کنند
کد خبر: 4140275
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
رئیس نمایندگی المصطفی در گلستان:

صاحبان اندیشه مبانی اسلامی حقوق بشر را برای ملت‌ها تببین کنند

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: امروز خواص جامعه و صاحبان اندیشه باید ضمن تبیین گفتمان دروغین حقوق بشر آمریکایی، مبانی اسلامی حقوق بشر را برای عموم مردم و ملت‌های جهان به خوبی تبیین کنند.

سیدکمال حسینی رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمال حسینی؛ رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در استان گلستان عصر امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در اختتامیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: دلیل اصلی نقض حقوق بشر از منظر قرآن کریم وجود خوی استکباری و خودمحوری است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: از دیدگاه قرآن، استکبار و خودمحوری در نقض حقوق دیگران خود را بروز خواهد داد. اگر این خوی در یک ملت پدید آید، تنها خود را محور حق دانسته و هیچ حقی برای سایر ملت‌ها قائل نخواهد بود.

وی با تاکید بر خط بطلان دین مبین اسلام بر این تفکر خودمحور، ابراز کرد: اسلام حقوق همه اشخاص و ملت‌ها را محترم شمرده و به هیچ شخص و گروهی اجازه تعرض به حقوق دیگران را نمی‌دهد.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی درگلستان با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در این نامه می‌فرماید مردم از دو دسته خارج نیستند. یا مسلمانند که واجب است حق آن‌ها را رعایت کنید و یا انسان هستند و در انسانیت با ما شریک هستند و لازم است حقوقشان رعایت شود.

وی ابراز کرد: منطق اسلام این است که هر کس با هر رنگ و نژاد و مذهب و عقیده‌ای، صاحب حقوقی است که باید محترم شمرده شود. اما در دکترین حقوق بشر دروغین آمریکایی میان انسان‌ها تفاوت فاحشی وجود دارد. در این دکترین، کودک سفیدپوست آمریکایی صاحب ارزش است، اما کودکان یمن، سوریه، عراق و افغانستان از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه بصیرت افزایی و آگاهی‌بخشی را از وظایف خواص جامعه دانست و اظهار کرد: صاحبان اندیشه باید ضمن تبیین گفتمان حقوق بشر آمریکایی، مبانی اسلامی حقوق بشر را برای عموم مردم و ملت‌های جهان به خوبی تبیین کنند.

رئیس نمایندگی المصطفی گلستان با اشاره به بیانات شهید مطهری، مسئله اصلی امروز جهان را رهایی فلسطین از رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست و تصریح کرد: ما باید شمر‌های امروز خود را بشناسیم که در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha