معلمی هنر آموختن و مهرپروری است
کد خبر: 4138365
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

معلمی هنر آموختن و مهرپروری است

مدرس قرآن و قاری ممتاز کشور در پیامی فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت و اظهار کرد: معلّمی؛ هنر آموختن و مهر پروردن است.

به گزارش ایکنا، محمد کاکاوند، مدرس قرآن و قاری ممتاز کشور در پیامی فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم
ن، وَالقَلَم وَ ما یَسطُرون

معلّم، ماندگارترین واژه‌ای است که نام او برای همیشه با دیروز و امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است؛ زیرا اساس عالم هستی بر تربیت انسان قرار دارد و در این میان نقش معلمان قرآنی بی‌بدیل بوده این همه تجلیل و رفعت جایگاه معلّم به خاطر نقش انسان‌سازی و تربیتی اوست. جهان، چون باغی است و انسان‌ها درختان این باغ و معلّم، باغبان و پرورش دهنده آن درختان است.

معلّمی؛ هنر آموختن است و مهر پروردن، معلّمی نوری است که سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را بر جان‌ها می‌فشاند. روز معلّم، روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است.

بی‌تردید، گرامیداشت این روز و تجلیل از معلمان به ویژه معلمان و مربیان قرآنی تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است؛ لذا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والامقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم و آغاز هفته معلم را به همه اساتید، معلمین، فرهنگیان و تلاشگران صبور، متعهد و سختکوش عرصه فرزانگی و دانایی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت همه معلمان و مربیان صبور و بصیر، شاهد شکوفایی هر‌چه بیشتر علم، دانش و پرورش قرآن‌آموزان نخبه و سرآمد در ایران اسلامی باشیم.»

انتهای پیام
captcha