طرح اوقاف مصر برای تربیت «یک میلیون قاری کوچک»
کد خبر: 4136179
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

طرح اوقاف مصر برای تربیت «یک میلیون قاری کوچک»

وزارت اوقاف مصر طرحی را با عنوان «یک میلیون قاری کوچک» با هدف پرورش نسل آشنا با معارف دینی و قرآنی اجرا می کند.

طرح اوقاف مصر برای تربیت «یک میلیون قاری کوچک»

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه الاهرام، وزارت اوقاف مصر برنامه‌ای را با عنوان «یک میلیون قاری کوچک» در قالب دو طرح  به نام‌های «اقرأ» و طرح اکتشاف راه‌اندازی خواهد کرد.

وزارت اوقاف از راه‌اندازی این برنامه آموزشی ویژه کودکان برای دومین سال متوالی به صورتی جدید خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد این طرح با مشارکت ۲۰ هزار مسجد برگزار می‌شود و دو میلیون پوند مصری جایزه و پاداش برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

این برنامه شامل سخنرانی‌های آموزشی به‌ویژه در زمینه ارزش‌ها و اخلاق عمومی و سفرهای تفریحی و آموزشی با هدف کشف استعدادها در زمینه‌های روخوانی قرآن کریم، ابتهال دینی، روان‌خوانی و فرهنگ عمومی خواهد بود.

این وزارتخانه اعلام کرد که جزئیات برنامه خود را بعداً اعلام خواهد کرد و اسامی مساجد شرکت‌کننده در سطح کشور و اسامی ائمه جماعات و مبلغان مرد و زن را که در زمینه اجرا و نظارت همکاری خواهند کرد اعلام می‌کند.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، اعلام کرد که این وزارتخانه در حال تدارک این طرح گسترده برای ادامه مسیر دعوت دینی و خدمت به قرآن کریم پس از ماه مبارک رمضان است و هدف از آن کشف استعدادها و آماده کردن علمای جوان برای اداره مساجد بزرگ و افزایش تعداد قاریان قرآن کریم است.

وزیر اوقاف مصر خاطرنشان کرد: دستاوردها و تلاش‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان بی‌سابقه است و از همه مدیران اوقاف و همکاران آنها و ائمه جماعات و کارمندان این وزارتخانه  قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha