تشریح فعالیت‌های اداره امور قرآنی اوقاف مازندران
کد خبر: 4135243
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

تشریح فعالیت‌های اداره امور قرآنی اوقاف مازندران

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران به تشریح فعالیت‌های این اداره از 6 سال گذشته تاکنون پرداخت.

حجت الاسلامی مصطفی سیفی کناری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، به تشریح فعالیت‌های اداره امور قرآنی اوقاف پرداخت و گفت: اداره امور قرآنی اوقاف از 6 سال گذشته تاکنون به عنوان یک اداره مستقل در حال فعالیت است. برگزاری مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی، منطقه‌ای، استانی و اعزام به مسابقات ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف اذان،‌ حفظ، قرائت، دعاخوانی، ترتیل، مفاهیم قرآن و... در دو بخش بانوان و آقایان از جمله فعالیت‌های شاخص اداره امور قرآنی است.

وی افزود: نشست‌های تفسیر قرآن کریم، صحیح‌خوانی نماز،‌ کرسی‌های تلاوت و... از دیگر فعالیت‌هایی است که در طول سال به همت اداره امور قرآنی اوقاف در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان مازندران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیفی‌کناری تصریح کرد: برپایی محافل انس با قرآن نیز از دیگر اقدام‌های اداره امور قرآنی است که در مناسبت‌های مختلف نظیر دهه وقف، دهه فجر، ماه رمضان،‌ محرم و صفر و ... پیگیر هستیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف مازندران خاطرنشان کرد: امسال در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن ۱۵ محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی استاد سعید پرویزی در سراسر استان برپا شد که در این محافل اساتید و قاریان ممتاز استانی نیز قرائت داشتند.

وی با بیان اینکه برگزاری و ساماندهی رقابت‌های قرآنی با هدف ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم یادگار پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از اولویت‌های اداره قرآنی اوقاف استان است،‌ اظهار کرد: ساماندهی داوران قرآنی استان نیز مورد توجه  قرار دارد.

حجت‌الاسلام سیفی‌کناری افزود: وقف‌های قرآنی استان محدود است و می‌طلبد که واقفین با توجه به منویات رهبری در بحث اهمیت ترویج قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم، در راستای این منویات معظم‌له وقف داشته باشند، ورود خیرین و واقفین به حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت قرآنی نسل نو برای جامعه امروز یک ضرورت است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف مازندران در پایان گفت: فعالان قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه به­ عنوان سرمایه‌های اجتماعی اوقاف و امور خیریه هستند، ‌با ترویج وقف به نیت فعالیت‌های قرآنی به دنبال افزایش، رشد و شکوفایی این سرمایه‌های اجتماعی هستیم.

انتهای پیام
captcha