برگزاری نخستین محفل قاریان ارشد مصری در پایتخت اداری جدید
کد خبر: 4132301
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

برگزاری نخستین محفل قاریان ارشد مصری در پایتخت اداری جدید

وزارت اوقاف مصر از برگزاری نخستین محفل قرآنی با حضور قاریان ارشد مصری در مرکز فرهنگی اسلامی واقع در پایتخت اداری جدید این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مستقبل وطن نیوز، جمعی از قاریان ارشد مصری در نخستین محفل قرآنی در مرکز فرهنگی اسلامی مصر واقع در «مسجد بزرگ مصر» در پایتخت اداری جدید حضور خواهند یافت.

وزارت اوقاف مصر روز گذشته، 18 فروردین، در بیانیه‌ای اعلام کرد: قاریان ارشد مصر روز سه‌شنبه، 22 فروردین در مسجد مصر به تلاوت جزء سی‌ام قرآن کریم خواهند پرداخت.

مسجد مصر که در تپه‌ای مشرف به پایتخت اداری جدید ساخته شده است، پس از مسجدالنبی و مسجدالحرام بزرگ‌ترین مسجد خاورمیانه و همچنین بزرگ‌ترین مسجد مصر و آفریقا است. مسجد مصر در قلب ناحیه دولتی در پایتخت اداری جدید واقع شده و مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار و صد متر مربع دارد.

این مسجد که بخشی از پروژه عظیمی به نام «مرکز فرهنگی اسلامی مصر» است علاوه بر مسجد، شامل یک مرکز فرهنگی متشکل از ۴ بنای مختلف است. بسیاری سبک معماری مملوکی را یکی از شگفت‌انگیزترین سبک‌های معماری در جهان اسلام توصیف کرده‌اند که در مصر به کمال خود رسیده است.

از سویی دیوارها و مناره‌ها به سبک تزئینات دوران مملوکی و خدیوی تزئین شده است و بیشتر این تزئینات شامل آیاتی از قرآن کریم و همچنین تزئینات هندسی ویژه مصر است.

 بسیاری از ساخت این مسجد در شرایط اقتصادی دشوار مصر انتقاد کرده و این اقدام را نه در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی بلکه گامی نامتناسب با فقر گسترده مردم مصر دانسته‌اند.

انتهای پیام
captcha