اقدامات گسترده تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4131237
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

اقدامات گسترده تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از اقدامات گسترده خود در زمینه فعالیت‌های قرآنی به ویژه در حوزه افزایش حلقه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، با توجه به اهمیت بالای ترویج معارف و علوم قرآنی از نظر تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، استادان و معلمان برتر در زمینه آموزش تلاوت، تجوید، حفظ و همچنین علوم قرآنی به کار گرفته شده‌اند.

فعالیت این استادان و معلمان از طریق برپایی حلقه‌های قرآنی در مسجدالحرام و مسجدالنبی صورت گرفته و در ماه رمضان شاهد افزایش چشم‌گیر فعالیت این حلقه‌ها بوده‌ایم.

به گفته مسئولان این تولیت، از ابتدای ماه مبارک رمضان روزانه به طور متوسط 734 حلقه قرآنی مختلف به منظور آموزش علوم قرآنی در مسجدالحرام و مسجدالنبی تشکیل شده است.

روزانه به طور متوسط 12 هزار و 641 نفر در این حلقه‌ها به آموختن علوم قرآنی مختلف مشغول بوده‌اند و در اماکن خاصی نیز امکانات لازم برای حضور معلولان در حلقه‌های قرآنی فراهم آمده است. از میان افراد حاضر در حلقه‌های قرآنی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 103 نفر موفق به کسب صلاحیت علمی در حوزه‌های مختلف در زمینه علوم قرآنی شده‌اند.

از سویی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی با تأمین امکانات لازم برای حمل نقل داوطلبان حضور در حلقه‌های قرآنی زمینه حضور تعداد بیشتری در این حلقات را فراهم کرده است؛ به شکلی که از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از 6 هزار نفر از این خدمات حمل‌ونقل استفاده کرده‌اند.

علاوه بر این اقدامات، حدود 127 حلقه ویژه آموزش تلاوت، تجوید و حفظ قرآن کریم نیز تشکیل شده که از ابتدای ماه رمضان شاهد حضور گسترده دوستداران قرآن در این حلقه‌ها بوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha