راه‌اندازی دوره «غریب القرآن» در مسجدالحرام
کد خبر: 4131060
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

راه‌اندازی دوره «غریب القرآن» در مسجدالحرام

دانشکده حرم شریف مکی از راه‌اندازی نخستین دوره «غریب القرآن» ویژه بررسی معانی غریب در قران کریم در ماه مبارک رمضان با هدف ارتقای نقش خود در ترویج معارف قرآنی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صوت الخلیج، دانشکده حرم شریف مکی با انتشار اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی نخستین دوره «غریب القرآن» ویژه بررسی معانی غریب در قرآن کریم خبر داد.

بنا بر این اطلاعیه برگزاری این دوره در ماه مبارک رمضان در راستای ارتقای نقش دانشکده حرم شریف مکی در ترویج معارف قرآنی انجام است.

عبدالله بن سعید العمری، رئیس گروه شریعت این دانشکده درباره دوره غریب القرآن تصریح کرد: این دوره بخشی از فعالیت‌های فوق برنامه ارائه شده از سوی گروه شریعت دانشکده حرم شریف مکی است و شامل رویدادها و فعالیت‌های مختلف مرتبط به آموختن و بحث و بررسی معانی عجیب در 10 جزء قرآن کریم (جزء 21 تا 30) خواهد بود. مرجع تدریس در این دوره کتاب «المیسر فی غریب القرآن الکریم» خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هدف از این دوره، تبیین جایگاه علم معانی غریب قرآن است در علوم دینی و اهمیت آن در این علوم و همچنین معرفی و آموزش قواعد روش‌شناختی در فراگیری علم معانی غریب قرآن با توجه به آثار پیشینیان در این زمینه است. در کنار این آموزش مطالعه و تدبر در قرآن کریم نیز بخشی از فعالیت‌های این دوره خواهد بود که می‌توان آن را احیای سنت پیامبر(ص) در ماه مبارک رمضان است.

به گفته وی ترتیب برگزاری این دوره به این شکل خواهد بود که روزانه بخشی از کتاب برای دانشجویان ارائه خواهد شد و پس از بحث و بررسی به پرسش‌های دانشجویان در این زمینه پاسخ گفته خواهد شد، در ادامه جلسات تکمیلی با برخی از علمای این علم نیز برگزار شده و در پایان با برگزاری آزمونی درباره محتوای آموخته شده، از برگزیدگان در آزمون تجلیل و به آنها گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha