همکاری سازمان استاندارد ایران با کشورهای مالزی و هند
کد خبر: 4128463
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

همکاری سازمان استاندارد ایران با کشورهای مالزی و هند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگو با همتایان هندی و مالزیایی خود درباره همکاری‌های دوجانبه رایزنی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با رئیس استاندارد هند دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و رفع موانع تجاری میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در حاشیه نشست رؤسای سازمان‌های ملی استاندارد منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار شد، طرفین ضمن ارزیابی پیشرفت مذاکرات انجام شده بعد از اجلاس مجمع عمومی ایزو (شهریور سال جاری در ابوظبی) درخصوص مفاد پیش‌نویس تفاهم‌نامه جدید که به استاندارد ملی هند ارائه شده، مذاکره کردند.

دوطرف‌ بر ضرورت دستیابی به اجماع نظر فوری در تسهیل فرآیندها در مناسبات تجاری و رفع مشکلات صادرات کالاهای ایرانی به آن کشور تأکید داشتند.

در همین راستا، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با شهرول صدری، رئیس استاندارد ملی مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسلام‌پناه در این دیدار از آغاز همکاری‌های دوجانبه خبر داد و با اشاره به ضرورت رعایت مقررات فنی، پذیرش متقابل استانداردها و رعایت رویه‌های ارزیابی انطباق، حضور شرکت‌های تأیید صلاحیت شده را برای تحقق افزایش تبادلات تجاری ضروری دانست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، اعلام کرد: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران و مالزی تهیه شده و در مراحل نهایی‌شدن است که به‌زودی برای بررسی و تأیید آن به سازمان استاندارد ملی مالزی ارسال خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های آتی در زمینه‌های استانداردسازی و حلال، نقش مؤثری در تسهیل تجارت بین دو کشور داشته باشد.

در این دیدار که محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز حضور داشت،  مسائل مرتبط با همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت، ارزیابی انطباق و به‌ویژه حلال به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

انتهای پیام
captcha