نیازمند ابوذرها در حوزه رسانه تراز انقلابی هستیم
کد خبر: 4126384
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نیازمند ابوذرها در حوزه رسانه تراز انقلابی هستیم

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه امروز نیازمند ابوذرهای فراوانی در حوزه رسانه تراز انقلابی هستیم، گفت: جشنواره ابوذر باید محملی برای تربیت روزنامه‌نگارانی برای حضور در این جهاد بزرگ و مقابله با جنگ گسترده رسانه‌ای دشمن باشد.

محمدمهدی اسماعیلیبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، ۱۵ اسفندماه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر که در محل تالار ایوان شمس تهران برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال ما را یاری کند تا با ادای تکالیف، پیامبر بزرگوارمان را در این ماهی که به نام نورانی ایشان مزین است، یاری کنیم.

وی افزود: خوشحالم که در چنین ایام پربرکتی مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر در حال برگزاری است. نکته اول ادای دین و احترام به شخصیت انقلابی و بی‌نظیر جهان اسلام، حضرت ابوذر غفاری است. ایشان نماد راستگویی و صداقت بودند و چه انتخاب مبارکی است که اهالی رسانه و تراز انقلاب اسلامی به چنین اسوه بی‌نظیری در حق‌گویی و مرام انقلابی اقتدا کنند. این شخصیت بزرگ بهترین الگو برای رسانه ما است. رابطه عمیق ایشان با ولی و دلدادگی به پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) چنان فراوان بود که حتی در سال‌های سخت تبعید ذره‌ای در آن کوتاهی نکرد.

اسماعیلی بیان کرد: امروز در عرصه انقلاب اسلامی به ابوذرهای زیادی نیاز داریم. امروز جنگ رسانه‌ای، جنگی بزرگ، همه‌جانبه و ترکیبی است که به خوبی قابل لمس است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه به بازآرایی رسانه‌ای اشاره کرده‌اند. ایشان میدان سختی که در مقابل خدمتگزاران انقلاب اسلامی بود را مشاهده می‌کنند. مقام معظم رهبری پیش‌بینی می‌کردند که جامعه انقلابی ایران روزهای سختی را در مصاف رسانه‌ای با دشمن پیش رو دارد. امروز تروریسم رسانه‌ای همه‌جانبه علیه نظام و دولت مشغول کار است.

وی افزود: تروریسم رسانه‌ای به دنبال ایجاد بحران در کشور است. یک روز در جنگ اقتصادی و امروز و فردا در عرصه‌های جدید با یک دشمنی و طراحی همه‌جانبه مواجهیم. جنگ امروز از جنگ نظامی و متقابل به حوزه شناخت و روح و جان تغییر مکان داده است. امروز دشمن با جنگ‌ ترکیبی به دنبال آن است که جامعه ایرانی را نسبت به گذشته پشیمان و نسبت به آینده ناامید کند. در چنین شرایطی جامعه رسانه انقلاب باید به فکر خنثی‌سازی این راهبرد باشد و با جهاد تبیین در برابر آن بایستد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نسل امروز دانشگاهی کشور متولدین دهه ۸۰ هستند که بسیاری از اتفاقات تاریخی کشور را ندیده‌اند. نظام تروریستی رسانه‌ای دشمنان امروز به تطهیر پهلوی برای این نسل می‌پردازد. سلسله ظالمی که ظلم فراوانی به مردم کرد، امروز از طریق این رسانه‌ها تطهیر می‌شود. مقوله پوشش یک مقوله تاریخی است و ایرانیان حتی پیش از اسلام عفیف بوده‌اند و فرهنگ ایرانی فرهنگ پوشیدگی است و امروز دشمنان این ارزش ذاتی را هدف قرار داده‌اند.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: امروز مسئولیت مهمی بر دوش افسران جنگ نرم و اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران طرفدار انقلاب اسلامی قرار گرفته است. جشنواره ابوذر باید محملی برای تربیت روزنامه‌نگارانی برای حضور در این جهاد بزرگ و مقابله با جنگ گسترده رسانه‌ای دشمن باشد. امروز نیاز اصلی ما تربیت نیروی انقلابی در تراز اتفاقات مهم پیش رو است و این کار از سوی نهاد مقدس بسیج رسانه در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha