ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در طرح‌های اقتصادی مازندران سرمایه‌گذاری کند
کد خبر: 4125576
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
سیدمحمود حسینی‌پور:

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در طرح‌های اقتصادی مازندران سرمایه‌گذاری کند

استاندار مازندران در نشست با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این ستاد در طرح‌های اقتصادی و مسکن مازندران سرمایه‌گذاری کند.

نشست استاندار مازندران با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، یازدهم اسفندماه در نشست با عارف نوروزی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، که برای حضور در آئین افتتاح دو هزارمین مدرسه برکت کشور در ساری با عنوان مجتمع آموزشی فرهنگی «حیات طیبه برکت سردار سلیمانی» به مازندران سفر کرده است، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: بیشتر ماموریت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان‌ها با گرایش ماموریت هایی که برای ستاد مقام معظم رهبری برای این ستاد مشخص کردند به حوزه محرومیت زدایی اختصاص دارد، به فرموده رهبری فقر مازندران زیر برگ‌های سبز این خطه از شمال کشور نهفته است.

وی به وجود سه هزار و ۶۰۰ روستا در استان اشاره کرد و افزود: روستاهای این استان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده‌اند، اما بسیاری از این روستا هنوز از یک راه دسترسی سالم برخوردار نیستند.

حسینی‌پور تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با مسئله‌شناسی از استان مازندران در برخی از حوزه‌ها ورود بسیار خوبی داشته است، امید می‌رود در بخش‌هایی که دولت فعلا به تنهایی نمی‌تواند، خدمت‌رسانی داشته باشد، بلکه با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) می‌توانیم محرومیت‌زدایی خوبی را شاهد باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه متاسفانه طی ۱۰ سال، رشد اقتصادی مازندران منفی بوده است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که در ۹ماهه ابتدایی سال جاری رشد سه درصدی اقتصادی را در استان شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار اقتصادی در استان را با جدیت پیگیریم، اظهار کرد: رشد ۷.۸درصدی را دولت برای استان در نظر گرفته است که تلاش داریم در این حوزه شاهد توفیقاتی باشیم.

حسینی‌پور اذعان کرد: بحث مسکن ملی اولویت استان است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم به بحث ساخت شهرک‌های مسکونی در استان ورود پیدا کند.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه نساجی مازندران ادامه داد: مردم استان دلبستگی ویژه‌ای به نساجی دارند و گروه محبوب فوتبال استان در لیگ برتر هم به همین نام است، لذا از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌خواهم که برای توسعه این کارخانه توجه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نساجی مازندران با ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی از کما درآمده است، افزود: رغبت کشاورزان مازندران به بازگشت به کشت پنبه است. معتقدم با همراهی ستاد با مشارکت در طرح های اقتصادی نساجی مازندران می‌توانیم شاهد ایجاد حدود پنج هزار شغل در منطقه باشیم.

انتهای پیام
captcha