رشد بخش تکافل در مالزی
کد خبر: 4124086
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

رشد بخش تکافل در مالزی

براساس گزارش جدید فیچ، بخش تکافل در مالزی به دلیل آگاهی بیشتر از مزایای آن و نوآوری دیجیتال پیشرفت زیادی خواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از Fitch Rating، براساس گزارش جدیدی که شرکت رتبه‌بندری فیچ منتشر کرده صنعت تأمین مالی اسلامی مالزی با وجود چالش‌های ناشی از نوسانات اقتصادی، ثابت و قوی باقی خواهد ماند. افزایش آگاهی از تکافل و نوآوری دیجیتال باعث افزایش بیشتر نفوذ این بخش خواهد شد و نتیجه آن ایجاد یک اکوسیستم مالی اسلامی و در نهایت تثبیت موقعیت مالزی به عنوان یکی از مراکز جهانی تأمین مالی اسلامی و تکافل است.

در این گزارش آمده است: تکافل همچنان به رشد خود ادامه داد و سهم بازار خانواده و تکافل عمومی به ترتیب 46.6 و 18.5 درصد است. کمک‌های بخش تکافل خانواده در نیمه دوم سال 2022 به میزان 16.1 درصد افزایش یافت.

تکافل در بخش عمومی پس از افزایش 10.6 درصدی در سال 2021، 19.7 درصد در نیمه دوم سال 22 رشد کرد. مشوق‌های مالیاتی در نیمه دوم سال 2022، فروش خودرو و نرخ بهره‌برداری از تکافل موتور(بیمه خودرو و وسایل نقلیه موتوری) را افزایش داد.

سودآوری تکافل خانواده پس از افت 7 درصدی در سه ماهه اول 2021 به کاهش 26 درصدی سالانه در نیمه دوم سال 2022 ادامه داد و این امر ناشی از زیان خالص محقق نشده از سرمایه‌گذاری‌های صکوک و سهام بود.

انتهای پیام
captcha