میزبانی هزار بقعه متبرکه از مسافران و سرمازدگان
کد خبر: 4114799
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
نوروزپور خبر داد:

میزبانی هزار بقعه متبرکه از مسافران و سرمازدگان

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از آمادگی کامل هزار بقعه متبرکه در کشور برای خدمت‌رسانی به زائران، در راه ماندگان و سرمازدگان خبر داد.

حجت الاسلام نوروزپورحجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با تمهیدات سازمان اوقاف برای استفاده سرمازدگان و در راه‌ماندگان از ظرفیت بقاع متبرکه اظهار کرد: سازمان اوقاف به ویژه در استان‌های شمال شرقی کشور از جمله خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران و ... تمامی بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجدی که امکان اسکان داشته‌اند را مهیای میزبانی و پذیرایی از هموطنان از جمله در راه ماندگان و سرمازدگان به ویژه زائران حضرت علی بن‌موسی‌الرضا(ع) کرده است.

وی افزود: موکب‌هایی که در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند، چند روزی است که در روزهای سرد سال دوباره فعال شده‌اند و نسبت به اسکان و پذیرایی از هموطنان در جوار بقاع متبرکه اقدام می‌کنند. این برنامه به ویژه در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

نوروزپور تصریح کرد: بقاع متبرکه‌ای همچون بقعه شیخ بهلول در گناباد، امامزاده سیدمحمد علوی(ع) در مسیر مشهد، امامزادگان مختلف در سبزوار، کاشمر، بردسکن، امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد و تمامی بقاع متبرکه در استان‌های شمال شرق کشور ‌طبق دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه هم‌اکنون فعال بوده و بقاعی که امکان اسکان و پذیرایی از هموطنان را داشته‌اند، با هماهنگی پلیس راهور و راهداری‌ها نسبت به اسکان مسافران و سرمازدگان و درراه ماندگان اقدام کرده‌اند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف بیان کرد: فضاهای بقاع متبرکه با دمای مناسب و گرم آماده شده و در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد. همچنین، زائرسراهایی که در جوار بقاع متبرکه قرار دارند نیز آماده شده تا هموطنان بتوانند به صورت دسته جمعی و خانوادگی از آن‌ها استفاده کنند. همچنین، غذای مختصری نیز در سه وعده صبحانه، ناهار و شام برای هموطنان تهیه شده و در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

نوروزپور گفت: برخی از بقاع متبرکه نانوایی‌های سیار دارند که امروز فعال شده‌اند یعنی همان نانوایی‌هایی که در ایام اربعین حسینی فعال هستند، امروز نیز بنا به نیاز مهیا شده و مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان هستند. همچنین، با فرمانداری‌ها هماهنگ شده تا مواد مورد نیاز نانوایی‌ها از جمله آرد و ... در اختیار ایشان قرار گیرد تا بتوانند به صورت بهتری خدمت‌‎رسانی کنند.

وی تصریح کرد: ریاست سازمان اوقاف نیز به تمامی مدیران کل اوقاف سراسر کشور دستور داده‌اند که تا زمانی که نیاز است، تمامی بقاع متبرکه فعال بوده و آماده میزبانی از هموطنان باشند. امروز تعداد هزار بقعه در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی به زائران و مسافران هستند.

انتهای پیام
captcha