گردهمایی ائمه جمعه مازندران در نوشهر برگزار شد
کد خبر: 4103861
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

گردهمایی ائمه جمعه مازندران در نوشهر برگزار شد

گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) شهرستان نوشهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری، در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) شهرستان نوشهر برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران در این گردهمایی گفت: بایسته‌ترین بایسته‌ها و مهمترین آن‌ها، آن است که حضرت علی (ع) در حکمت ۱۷۳ فرمودند که کسی که به نفس بپردازد و خودش را رشد بدهد، معلم نفس خودش خواهد شد، البته شاید ما از کنار این فرمایش به سادگی رد شده‌ایم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفری که سال ۱۳۹۰ در جمع روحانیون شیعه و سنی به کرمانشاه داشتند فرمودند که به منزل آیت‌الله نجومی رفتند و ایشان تابلوی حدیث تعلیم نفس را برای من فرستادند و من آن را در جلوی چشمانم قرار دادم و فرمودند که اگر می‌خواهید مثل بوته گلی عطر شما فضا را معطر کند و از معنویت چشمه‌ای از شما سرازیر شود و بدون اجبار تشنگان بنوشند و به‌سوی آن بشتابند، راهش این است که به تعلیم نفس خود بپردازید، البته دوگانه‌ای به‌نام تعلیم لسان و سیره نیز وجود دارد.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: از شهید مدرس هم نقل شده است که خداوند دو چیز را به من نداده است، یکی ترس و دیگری اَمَل و آرزو، که وقتی این دو چیز را نداشته باشی، می‌توانی حرف‌های خود را سریع بیان کنی. یکی از بایسته‌های ما در مسائل اجتماعی، از آن جهت است که ما حلقه وصل حکومت و مردم هستیم و باید پیگیر مشکلات مردم باشیم و نسبت به مسائل اجتماعی و رخدادها هم بی‌تفاوت نباشیم.

نماینده ولی فقیه درمازندران تصریح کرد: متاسفانه بیش از دو ماه از وقوع اغتشاشات می‌گذرد، این اتفاقات حوزه امنیت و فضای جامعه را متشنج کرده است و همه ما باید ضمن اعلام انزجار، اعلام حمایت از مقام معظم رهبری را داشته باشیم و از نیروهای امنیتی که مظلومانه در مقابل خشونت‌های بسیار سخت ایستادند و سعی کردند که با ملایمت اوضاع را جمع و جور کنند و از نیروهای حافظ امنیت، بسیجیان، طلاب و روحانیت حمایت کنیم.

وی  با بیان اینکه متاسفانه در پی اغتشاشات به اموال دولتی بیش از هزار میلیارد تومان خسارت رسید، گفت: اموال شخصی، جان و توهین مقدسات به جای خودش، به هر حال ما باید صدای رسای مردم مازندران در محکومیت این اغتشاشات به لحاظ ابراز انزجار و اعلام حمایت از مقام معظم رهبری و حمایت از نیروهای حافظ امنیت باشیم. در بیانیه‌ای که تنظیم شده این مسائل ان شالله گفته خواهد شد‌.

آیت‌الله محمدی لائینی  با بیان اینکه در زمینه مسائل فرهنگی نیز شاهد وقاحت و قبح‌زدایی و قبح‌شکنی هستیم، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد که نیروهای زمینی دشمن در حوزه فرهنگی بی محابا در حال پیشروی هستند و خودشان را در کوچه و خیابان نشان می‌دهند، در این زمینه هم باید فریاد بکشیم و دستگاه‌های مسئول و مومنان ورود کنند.

انتهای پیام
captcha