انقلابی بودن شرط اساسی طلبگی است
کد خبر: 4103646
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

انقلابی بودن شرط اساسی طلبگی است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه یک طلبه برای تبلیغ دین نیاز به مهارت‌ و اطلاعات به‌روز دارد، گفت: امروز انقلابی بودن شرط اساسی و لاینفک طلبگی است.

آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام علی(ع)به گزارش ایکنا از مازندران، آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام علی(ع) ساری همزمان با ولادت حضرت زینب کبری(س) با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در این آیین ضمن تبریک به‌ مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س)، گفت: توفیق تلبس به لباس پیغمبر اکرم(ص) و سربازی رسمی امام زمان(عج) افتخار ارزشمندی است باید قدردان این عنایت ویژه خداوند متعال بود.

وی افزود: لباس روحانیت مایه عزت و افتخار و نشان از جهاد در راه دین و ایمان دارد، اگر انسان بخواهد به وظایف، رسالت، شئون این لباس عمل کند، باید خود را برای عبور از برخی از ناملایمات و سختی‌ها و فداکاری‌ها آماده کند، چرا که انبیا یا همان وارثین خدا، سختی‌هایی را برای احیای کلمه دین و تقویت، ترویج و تبلیغ آن متحمل شدند.

آیت‌الله لائینی تصریح کرد: باید در این راه با جهاد و صبوری بالا هم چون حضرت زینب کبری(س) عمل کنیم، مردم ما به این لباس عشق می‌ورزند، به تبلیغات بیگانگان توجه نکنید، صدها و هزاران برابر آن‌ها در طول تاریخ به این لباس اعتماد کرده‌اند، الان هم مرجع اعتماد مردم و بسیاری از فراگیری‌های مردم و جامعه براساس نظرسنجی‌ها جامعه روحانیت است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه مردم در امور دینی به روحانیت مراجعه کرده و پشت سر آن‌ها نماز می‌گذارند، خاطرنشان کرد: لباس روحانیت میراث انبیای گذشته، یک سرمایه اجتماعی و لباس رسمی سربازی امام زمان(عج) و دین و تبلیغ آن است. پوشیدن این لباس علم، تواضع‌، اخلاق، فداکاری و تحمل، صبر و حوصله، رفتار جهادی و ...می‌خواهد، همه این‌ها را باید متناسب با شرایط زمان و مخاطبین داشته و خودمان را برای تبلیغ آماده کنیم.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه امروز یک طلبه برای تبلیغ دین نیاز به سلسله آمادگی‌ها، مهارت‌ها و اطلاعاتی دارد، گفت: باید خودمان را مجهز کنیم و همه آنچه را که امروز تبلیغ و ترویج دین نیاز به آنها دارد، منتهی آن چیزی که ما را موفق می‌کند این است که در دل مردم جای داشته باشیم و مردم ما را به‌خاطر لباس و رفتار خوبمان باور داشته باشند و این شدنی نیست غیر اینکه خودمان جلوتر از اینکه از مردم می‌خواهیم، عامل باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد: وقتی مردم ببینند رفتارمان متناسب با آنچه که می‌گوییم هست خود به خود تبلیغات ما مؤثر است، لباس هم برای خودش یک شئونی دارد، این‌طور نباشد که لباس را پوشیدید از تن خارج کنید، فردا بپوشید و بعد آن نه، بالاخره وقتی عزت این لباس را می‌چشیم، باید برخی از ترکش‌های آن را هم قبول کنیم، لباس را از خود دور نکنید و پوشیدن آن فصلی نه بلکه همیشگی باشد. امروز انقلابی بودن شرط اساسی و لاینفک برای یک طلبه و کسی است که بخواهد این لباس را بر تن کند.

انتهای پیام
captcha