تصویربرداری سریال «روجا» در محمودآباد کلید خورد
کد خبر: 4102886
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
با موضوع شهدای مدافع سلامت

تصویربرداری سریال «روجا» در محمودآباد کلید خورد

تصویربرداری سریال «روجا» در روستای خوردونکلای شهرستان محمودآباد با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران کلید خورد.

سعید کهن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سعید کهن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، روز گذشته، 6 آذرماه در آیین افتتاحیه تصویربرداری سریال «روجا» در روستای خوردونکلای شهرستان محمودآباد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تصویرسازی و تولید آثار فاخر هنری در حوزه ایثار و شهادت را رویکردی نو در جامعه عنوان کرد و گفت: روی آوری به تولید و خلق آثار هنری و پرداختن به رویدادهای فرهنگی، می‌تواند در جهت تأثیرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت بویژه در میان جوانان و نوجوانان نقش‌آفرینی کند. 

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم سینمایی، سریال، تئاتر و مستند می‌تواند در جهت تعمیق، ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت کمک شایانی کند، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از عناصر مهم و از نیازهای جامعه امروز ما محسوب می شود، دشمن به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات مردم است، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر، مهمترین ابزار در مقابل تهدیدات دشمنان است.

کهن‌سال ضمن تشکر از همکاری و مشارکت صدا و سیمای مرکز مازندران و حمایت بنیاد مرکز در امر ساخت سریال «روجا»، اظهار کرد: ساخت سریال برای مادر شهیدان والامقام ابوالقاسم، هادی و ابوالحسن محمدزاده باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با بیان اینکه سریال روجا در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع این سریال کرونا و شهید مدافع سلامت به تهیه‌کنندگی «حسین احمدی» و کارگردانی «علیرضا فلاح»، محصول مشترک صدا و سیما و بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران است.

وی یادآور شد: تله فیلم «زیر درخت توت» با مشارکت صدا و سیما، مستند فاخر «چشم بیدار جنگل» با مشارکت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد یادواره شهدای ششم بهمن سال 60 آمل و انیمیشن کوتاه «شال سرخ» در سال جاری در دست تولید است.

گفتنی است که «روجا» در زبان مازندرانی به ستاره صبحگاهی که همان سیاره زهره است اطلاق می‌شود.

انتهای پیام
captcha