آئین کتابت آیات قرآن و احادیث با موضوع زکات در ساری برگزار شد
کد خبر: 4102868
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

آئین کتابت آیات قرآن و احادیث با موضوع زکات در ساری برگزار شد

آئین کتابت آیات قرآن کریم و احادیث با موضوع زکات، امروز در مجتمع فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، آئین کتابت آیات قرآن کریم و احادیث با موضوع زکات، 6 آذر در مجتمع فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیر کل کمیته امداد مازندران در این آئین گفت: هنر بهترین ابزار برای انتقال آموزهای اسلام، قرآن کریم و احادیث است.

وی افزود: هنر خوشنویسی یکی از هنرهایی است که بیشترین تأثیرپذیری را از فرهنگ دینی و اسلامی و به‌ویژه قرآن و عترت داشته و در عین‌ حال نقش مهمی در زمینه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام عالیشاه تصریح کرد: ۲۰ نفر از هنرمندان برتر عرصه خوشنویسی استان مازندران در این برنامه حضور داشتند و به خلق آثار با موضوع زکات در آیات و روایات پرداختند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران تأکید کرد: پرداخت زکات در اسلام و قرآن و احادیث بسیار سفارش شده است و احیای این واجب فراموش شده در استان نیازمند همکاری تمامی ادارات و سازمان‌ها است.

وی با ارائه این مطلب که نخستین جشنواره علمی و هنری زکات در ۸ دی ماه در مازندران با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می‌‌شود، خاطرنشان کرد: از تمامی اقشار جامعه، از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان، روحانیون، فرهنگیان، کشاورزان، اصناف، کارکنان دولت و... دعوت می‌شود تا با ارسال آثار در این جشنواره شرکت نکنند.

حجت‌الاسلام عالیشاه با بیان اینکه جشنواره علمی و هنری زکات در دو بخش دانش‌آموزان و بزرگسالان در محورها و موضوعات مقاله، مسابقات کتابخوانی، طراحی، نقاشی و پوستر، خوشنویسی، تیزر و موشن گرافیک، خاطره نویسی، عکس  و شعر برگزار می‌شود، تأکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۵ آذر ماه است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل کمیته امداد مازندران با شماره ۳۳۲۶۵۹۷۰ ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha