پیش‌بینی الوفاق از تشدید سرکوب‌ها پس از انتخابات نمایشی در بحرین
کد خبر: 4100335
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

پیش‌بینی الوفاق از تشدید سرکوب‌ها پس از انتخابات نمایشی در بحرین

جمعیت اسلامی الوفاق در بیانیه‌ای پیش‌بینی کرد که پس از انتخابات نمایشی در بحرین، موارد نقض‌ حقوق مردم و محدودیت‌ها در این کشور افزایش یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآت البحرین، جمعیت اسلامی الوفاق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم بحرین در پی سرکوب سیاسی و نقض آشکار حقوق بشر، یک انتخابات ساختگی را انجام داد، در حالی که انتظار می‌رود در آینده موارد نقض‌ حقوق مردم و محدودیت‌ها افزایش یابد.

در بیانیه الوفاق آمده است: انتخابات رژیم آل خلیفه که مملو از فجایع، تخلفات و نقض قانون‌ اساسی بود در فضای تشدید خفقان سیاسی با کمترین حجم مشارکت برگزار شد.

الوفاق مجموعه‌ای از مشاهدات درباره روند انتخابات را به شرح زیر ثبت کرده است:

اول: محرومیت تعداد بسیار زیادی از فعالان از نامزدی و حضور در انتخابات به بهانه‌های سیاسی و مذهبی و ممانعت از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد دارای عقاید مخالف با حکومت.

دوم: انتخابات بر اساس آمار محرمانه برگزار شد و در آن اسامی و تعداد رأی دهندگان در هر حوزه انتخابیه مشخص نبود تا روند تقلب و دستکاری تسهیل و نتایج ساختگی با اعداد و ارقام جعلی منتشر شود و دولت هر کسی را که می‌خواهد انتخاب کند.

سوم: غیبت کامل سازمان‌های بین‌المللی یا سازمان‌های محلی بی‌طرف در نظارت بر انتخابات.

چهارم: جلوگیری و ممانعت از حضور و پوشش مستقیم رسانه‌های آزاد و محدود کردن حضور رسانه‌ها به رسانه‌های دولتی.

پنجم: انتخابات در میان وضعیت ارعاب و فشار شدید، جلوگیری از تظاهرات، ممانعت از آزادی عقیده و بیان، پر شدن زندانها، اجرای عملیات گسترده امنیتی، ارعاب قبل از انتخابات و دستگیری و احضار فعالان برگزار شد.  

ششم: انتخابات بر اساس حوزه‌های انتخاباتی ناعادلانه برگزار شد به نحوی که تصاحب کرسی‌های مجلس توسط گزینه‌های مد نظر رژیم تضمین شود.

هفتم: عدم شفاف‌سازی دستگاه دیپلماسی درباره جزییات روند انتخابات.

هشتم:واکنش‌های زیادی به اقدامات خشونت‌آمیز، تقلب، دستکاری در اعداد و آمار وجود داشت که آشکارا تقلب در روند انتخابات را نشان می‌دهد.

نهم: در این انتخابات اعضای نهادهای نظامی و امنیتی و برخی نهادهای خاص به تعداد بسیار زیاد به درخواست مقامات بالاتر، به نامزدهای خاص رأی دادند.

انتهای پیام
captcha