فراخوان تحریم محصولات «زارا» در فلسطین
کد خبر: 4093474
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

فراخوان تحریم محصولات «زارا» در فلسطین

قاضی القضات فلسطین هر گونه ارتباط با شرکت اسپانیایی پوشاک زارا را تا زمان لغو قرارداد این شرکت با نماینده رژیم صهیونیستی حرام اعلام کرد و تحریم این شرکت را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، محمود الهباش، قاضی القضات فلسطین روز جمعه تحریم محصولات شرکت پوشاک زارا در هر نقطه از جهان را خواستار شد و تأکید کرد که این شرکت باید قرارداد با نماینده صهیونیست خود را لغو کند.

قاضی القضات فلسطین با صدور فتوای قانونی از این پس معامله با شرکت زارا را ممنوع کرد و از تمامی نهادها و هیئت‌های فتوای اسلامی در جهان خواست همین موضع را اتخاذ کنند تا زمانی که این شرکت قراردادش با نماینده صهیونیست خود را که حامی تروریسم است، لغو کند.

مالک شبکه جهانی پوشاک زارا در سرزمین‌های اشغالی به تازگی اعلام کرده که میزبان یک نشست سیاسی انتخاباتی در خانه خود در حمایت از ایتمار بن غفیر، عضو افراطی کنست اسرائیل است، کسی که به اتخاذ مواضع و سیاست‌های نژادپرستانه برای آوارگی فلسطینیان از سرزمینشان مشهور است.

اظهارات نماینده شبکه تجاری معروف اسپانیایی در اسرائیل، خشم فلسطینیان را برانگیخت و فعالان در شبکه‌های اجتماعی خواستار تحریم این شبکه شدند و تأکید کردند که میزبانی نماینده زارا از عضو افراط‌گرای صهیونیست، حمایت از جنایت‌ها و نژادپرستی رژیم صهیونیستی است.

برند اسپانیایی زارا  سال گذشته هم به دلیل اظهارات ضد فلسطینی سرپرست طراح پوشاک زنان این شرکت و مشاجره آنلاین وی با یکی از مدل‌های فلسطینی به نام قاهر هارهاش، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

همچنین خرداد ماه سال گذشته اظهارت توهین‌آمیز ونیسا پرلمان، طراح لباس برند تجاری مشهور ZARA، درباره مسلمانان و مسئله فلسطین در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید.

وی در این اظهارات با دفاع از جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین، ساکنان نوار غزه را مقصر این درگیری‌ها دانسته و آن‌ها را تروریست خوانده و از سوی دیگر به اسلام نیز توهین کرده است.

در واکنش به این سخنان، موجی از خشم علیه پرلمان و این برند تجاری در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و بسیاری خواهان تحریم محصولات آن شدند.

انتهای پیام
captcha