اهدای جایزه به خادمان جامعه اسلامی در سنگاپور
کد خبر: 4090888
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

اهدای جایزه به خادمان جامعه اسلامی در سنگاپور

شورای اسلامی سنگاپور (مویس) به منظور تجلیل از خدمات 9 نفر از کسانی که به جامعه مسلمان این کشور کمک کرده‌اند، دومین دوره اهدای جایزه خود را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از استریت تایمز، شورای اسلامی سنگاپور (Muis)  از زحمات 9 نفر که به جامعه مسلمانان این کشور کمک کرده‌اند، قدردانی کرد.
عبدالرزاق چنباشا برای حدود چهار دهه خدمتی که در جهت بهبود تفکر و آموزش فکری جامعه مسلمان انجام داده است در مراسم سالانه جوایز مویس بالاترین نشان را دریافت کرد.

خدمات او شامل تشکیل انجمن متخصصان مسلمان با گروهی از فعالان دیگر در سال 1991 است. این سازمان غیرانتفاعی برنامه‌هایی را در زمینه آموزش، توسعه منابع انسانی، توسعه اجتماعی و پژوهش اجرا می‌کند.

رزاق همچنین چهار دوره عضو شورای مسلمانان این کشور بوده و در مورد سیاست‌ها و برنامه‌های جامعه مسلمانان به این شورا مشورت داده است.

وی جایزه جاسا سمرلنگ را دریافت کرد که به فردی اعطا می‌شود که در طول عمر خود در زمینه‌هایی مانند آموزش، اقتصاد و خدمات اجتماعی مشارکت برجسته و متمایز داشته باشد.

او در میان 9 نفری بود که در مراسم اهدای جوایز که حلیمه یعقوب، رئیس جمهور این کشور مهمان افتخاری آن بود مورد تقدیر قرار گرفت.

جوایز مویس توسط شورای اسلامی سنگاپور به کسانی اعطا می‌شود که سهم قابل توجهی در زندگی اجتماعی-مذهبی جامعه مسلمان محلی داشته باشند. از سال 1991 تاکنون بیش از 150 نفر این جوایز را دریافت کرده‌اند.

 رزاق در حاشیه این مراسم گفت که دهه‌ها خدمت او از زمانی آغاز شد که او در دانشگاه ملی سنگاپور در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل و در جامعه مسلمانان فعال بود. این مرد 63 ساله گفت: این در ذهن ما جا افتاده بود که با برخورداری از امتیاز تحصیل، باید در زمان فارغ‌التحصیلی به جامعه کمک کنیم. بنابراین یک احساس وظیفه را در من بوجود آورد که در کارهای اجتماعی با تمام توان مشارکت کنم.

او گفت: من معتقدم آموزش یک امر اجتماعی است و داشتن تحصیلات خوب به اعتلای جامعه کمک می‌کند.

هشت نفر دیگر، جایزه جاسا باکتی را دریافت کردند که به کسانی که خدمات طولانی به جامعه داشتند اهدا می‌شود. از جمله آنها نورلیزا یوسف بود که در حال حاضر خزانه دار مسجد سلطان است. او قبلاً خزانه دار مسجد حاجی محمد صالح در گیلنگ و مسجد الایمان در بوکیت پنجنگ بود.

خانم نورلیزا، 59 ساله، علاوه بر مدیریت امور مالی مسجد، مدافع توانمندسازی زنان نیز بوده است. او قبلاً شاخه زنان در مسجد الایمان را رهبری می‌کرد و به ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه مهارت برای زنان خانواده‌های محروم کمک کرد.

وی گفت: زنان بخشی از جامعه مسلمانان هستند و از این رو ما باید فرصت‌هایی را برای آنها ایجاد کنیم تا به طور موثر در جامعه حضور داشته باشند.

همچنین فضل عثمان دیگر برنده جوایز این دوره بود که بیش از 20 سال به عنوان مشاور مذهبی زندانیان، مجرمان سابق و خانواده‌های آنها خدمت کرده است.

این مرد 61 ساله می‌گوید: آنچه که من را تشویق می‌کند این است که می‌بینم زندانیان، زندگی خود را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهند.

وی افزود: حتی اگر فقط به یکی از آنها کمک کنم تا زندگی خود را اصلاح کنند، باز هم بسیار راضی خواهم بود زیرا می‌دانم که این فرد می‌تواند بر نسل‌های بعدی در خانواده خود تأثیر بگذارد.

انتهای پیام
captcha