اجرای طرح تحول محلات در مناطق آسیب‌دیده مازندران
کد خبر: 4088696
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

اجرای طرح تحول محلات در مناطق آسیب‌دیده مازندران

جانشین وزیر کشور با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کشور ضرورتی جدی است گفت: تأمین پوشاک خانواده‌های محروم در ابتدای مهر و سال نو در دستور کار فعالان طرح تحول محلات قرار دارد و ایجاد اشتغال در محلات آسیب دیده با طرح‌های اشتغال در حال مرتفع شدن است.

اجرای طرح تحول محلات در مناطق آسیب‌دیده مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست محرومیت‌زدایی و مناطق کم برخوردار، روز گذشته، هفتم مهرماه با حضور جانشین وزیر کشور در امور طرح 2020 مناطق آسیب دیده و استاندار به میزبانی استانداری مازندران برگزار شد.

علی آقامحمدی، جانشین وزیر کشور در این نشست گفت: با توجه به حضور نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و ... ، مشاهده مناطق آسیب دیده در اقصی نقاط ایران زیبنده نیست، باید تلاش کنیم مشکلات مردم مناطق آسیب دیده شناسایی و مرتفع شود.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۰ محله با ۱۷ هزار نفر جمعیت در سراسر کشور در محلات آسیب دیده ساکن هستند.

آقامحمدی ادامه داد: مسکن، اشتغال و آموزش ساکنین محلات آسیب دیده مورد توجه طرح تحول محلات است و تأمین غذای اقشار مناطق آسیب دیده با همکاری کمیته امداد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی محلات کشور با محوریت دستگاه‌های خدمت‌رسان به نحو مطلوبی پیش می‌رود، تصریح کرد: امروز در محلات کشور سازمان‌های مختلفی نظیر سازمان بهزیستی، اوقاف اسلامی و کمیته امداد و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه هر کدام متولی‌گری ساماندهی محلات را بر عهده گرفته‌اند.

جانشین  وزیر کشور با ارائه این مطلب که کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات کشور ضرورتی جدی است، بیان کرد: تأمین پوشاک خانواده‌های محروم در ابتدای مهر و سال نو در دستور کار فعالان طرح تحول محلات قرار دارد و ایجاد اشتغال در محلات آسیب دیده با طرح‌های اشتغال در حال مرتفع شدن است.

وی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف و سازمان برنامه و بودجه برای تحقق اشتغال ساکنین محلات آسیب دیده کمک کار هستند. همچنین ۴۰هزار نفر برای آموزش کسب و کار ثبت نام شده اند که به صورت غیر حضوری آموزش می‌بینند و ظرفیت این آموزش‌ها مطابق تفاهم‌نامه یک میلیون نفر است.

آقا محمدی ادامه داد: ۹۱۷هزار بازمانده از تحصیل در سراسر ایران اسلامی شناسایی شده اند و هر استان باید با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تحت عنوان جهاد علمی آموزشی به پوشش تحصیلی بازماندگان تحصیل بپردازند.

وی افزود: ورزش و سرگرمی محلات آسیب دیده نیز مورد توجه قرار گرفته است و فوتبال خیابانی در محلات در حال اجرا است.

آقا محمدی در پایان خواستار تشکیل نشست‌های قرآنی در محلات شد و گفت: فعالان فرهنگی مناطق آسیب دیده در قالب زائر اولی به کربلا اعزام شدند. امسال ۱۰ هزار نفر به سفر اربعین اعزام شدند که سهم مازندران ۳۰۰ نفر بوده است.

انتهای پیام
captcha