هدف از گسترش فرهنگ وقف رشد معنویت و خیرخواهی در جامعه است
کد خبر: 4088613
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

هدف از گسترش فرهنگ وقف رشد معنویت و خیرخواهی در جامعه است

استاندار مازندران در نشست شورای اداری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران گفت: هدف از گسترش فرهنگ وقف رشد معنویت و خیرخواهی در جامعه است.

به گزارش ایکنا از مازندران،  سید محمود حسینی پور استاندار مازندران هفتم مهر ماه  در نشست شورای اداری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران گفت: ۷۰درصد وقف استان به حضرت سیدالشهدا (ع) اختصاص دارد که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این میزان موقوفات به نیات عزاداری محرم و صفر نشان از دلدادگی مردمان دیار علویان به فرهنگ عاشورا دارد.

حسینی پور با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی براین که امامزادگان ذخایر و مراکز ثروت معنوی جامعه هستند، تصریح کرد: سه سال به جهت همه گیری کرونا مراکز دینی، فرهنگی، آموزشی تعطیل شدند و فضای مجازی جایگزین این مراکز شدند که بعضا آسیب هایی را همراه داشت.

استاندار مازندران با ارایه این مطلب که هدف از گسترش فرهنگ وقف رشد معنویت و خیرخواهی در جامعه است، خاطرنشان کرد: خروجی کار مدیران اوقاف باید تحقق منویات معظم له باشد.

وی با اشاره به فعالیت موکب اوقاف مازندران در سامرا اظهار کرد: قدردان همت والای خادمین موکب حضرت علی اصغر علیه السلام برای ارائه خدمت به زائران اربعین در شهر سامرا هستیم.

حسینی پور گفت: ظرفیت های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان باید در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی احیا شود.

وی بابیان این که مازندران به واسطه امامزادگان باید به مقصد گردشگری مذهبی تبدیل شود، افزود: امامزادگان بین راهی باید به مراکز گردشگری فرهنگی معنوی تبدیل شوند.

حسینی پور برلزوم تشکیل کارگروه هایی جهت تقویت گردشگری مذهبی در استان تاکید کرد و افزود: مردم مازندران از دیرباز در امورات وقف فعال بوده اند و باید این سنت بسیار ارزشمند دینی و معنوی حفظ شود.

انتهای پیام
captcha