اختتامیه پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی آمل
کد خبر: 4088549
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

اختتامیه پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی آمل

پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی، ششم مهر ماه 1401 با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از مازندران، پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی، ششم مهر ماه 1401 با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مسوولان استانی و شهری، هنرمندان و صاحبان آثار، در دانشگاه شمال آمل، با معرفی نفرات برتر هفت بخش رسانه، نمایش خیابانی، سرود، نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این آئین گفت: پنجمین دوره برگزاری اشکواره فرهنگی و هنری حسینی نشان از تجربه ارزشمند برگزاری این رویداد بزرگ و مهم دارد و ارسال آثار از همه استان‌های کشور و تعدادی از کشورهای دنیا بر اهمیت و اثرگذاری آن می‌افزاید.

وی افزود: هنرمندان بزرگ که آثار خود را در جشنواره‌های مهم فجر و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی شرکت می‌دهند در رویداد اشکواره حسینی شرکت می‌کنند و از ارزشمندی کمی و کیفی آن سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: هنر زبان بسیار گویا و نافذ دارد و انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری با ابزار هنر برای مخاطبان ملموس و اثرگذار خواهد بود.

جوادی تصریح کرد: اشکواره حسینی با رویکرد مردمی به اهداف گسترده خود در زمینه ملی و فراملی دست یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با ارایه این مطلب که  یک هزار و 137 هنرمند داخلی و خارجی از ایران و پنج کشور دنیا برای شرکت در اشکواره حسینی آثار خود را به دبیرخانه این رویداد بزرگ ارسال کردند. خاطرنشان کرد: هنرمندان در تلاش هستند تا هنر خود را در جایگاه اصلی ارائه کنند و همیشه هنرمندان و مردم کشورمان به امام حسین(ع)، اهل بیت و ائمه عشق می‌ورزند.

وی اظهار کرد: مازندران دیار علویان و مهد هنرمندان علوی است و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مازندران متعهد و پای کار هستند و با آثار ارزشمند و اثرگذار سعی دارند تا بهترین شکل در مسیر خدمت به اهل بیت تأثرگذار باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به رشد کیفی و کمی اشکواره حسینی، بیان کرد: هنرمندان داخلی و خارجی در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه آثار خود را عرضه کردند و پس از داوری‌های دقیق و متعهدانه توسط داوران برجسته کشور نفرات برتر معرفی شدند.

در پایان این آئین با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و مسئولان استانی و شهری مازندران  از برترین های این اشکواره با اهدای لوح تقدیر ،تندیس و هدایای نقدی تجلیل به عمل امد.

گفتنی است که ۳ هزار و ۵۷۰ اثر از یک هزار و ۱۳۷ هنرمند داخلی و خارجی در ۷ بخش این رویداد مهم با هم به رقابت پرداختند. آثار از سراسر کشور، فراملی، منطقه‌ای و آثار به دبیرخانه اشکواره ارسال شد. و حدود ۹ هزار هنرمند بیش از ۲۰ هزار اثر خود را در طول پنج دوره اشکواره حسینی ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha