برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها برای یورش گسترده به مسجدالاقصی
کد خبر: 4085037
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها برای یورش گسترده به مسجدالاقصی

سازمان‌های معبد ادعایی در رژیم صهیونیستی فراخوان‌های خود را برای اجرای بزرگترین یورش به مسجدالاقصی در پایان ماه جاری به مناسبت «سال نوی عبری» تشدید کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سازمان‌های معبد ادعایی در رژیم صهیونیستی بسیج حامیان خود برای یورش به مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند. این دوره از یورش‌ها شاهد موج گسترده تجاوزات شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی از جمله نواختن شیپور و پایکوپی رسوم یهودی در صحن‌های مسجدالاقصی است؛ اقدامی که به نوعی تلاش برای یهودی‌سازی کامل این مکان مقدس و تحمیل وضعیت جدیدی بر آن خواهد بود.

سازمان‌های معبد ادعایی دادخواستی را به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ارائه کرده بودند که در آن از این دادگاه خواسته شده تا اجازه نواختن شیپور در صحن‌های مسجدالاقصی به آنها داده شود.

این گروه‌ها با ادعای اینکه چیزی به نام وضعیت موجود وجود ندارد، سعی در وارد کردن نذرهای گیاهی و دیگر امور آیینی برای انجام مناجات‌های یهودی به محوطه مسجد را داشته‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌های اشغالگران، در روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهرماه) در آغاز سال نو عبری سازمان‌های معبد اقدام به نواختن شیپور در صحن‌های مسجدالاقصی خواهند کرد. علاوه بر این انجام مراسم دیگری از جمله رقص‌های مذهبی خاص نیز در مناسبت‌های دیگر در دستور کار شهرک‌نشینان صهیونیست است.

در همین راستا مقامات و رهبران فلسطینی برای مقابله با نقشه‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست تشدید حضور مردم فلسطین در مسجدالاقصی را خواستار شدند.

محمد حماده، سخنگوی حماس در بیت‌المقدس تأکید کرد: انجام این جرائم در مسجدالاقصی از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست بار دیگر لزوم حضور گسترده مردم فلسطین از اهالی قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی در مسجدالاقصی است. حماده خواستار تنظیم برنامه‌ای برای حضور گسترده در مسجدالاقصی شد تا بتوان از این راه با شهرک‌نشینان و سازمان‌های افراطی مقابله کرده و مانع دسترسی آنها به اهداف ادعایی شد.

وی افزود: مسجدالاقصی در هفته‌های آینده هدف یورش‌های بزرگتری قرار خواهد گرفت و این بخشی از طرح‌هایی است که شهرک‌نشینان افراطی قصد دارند به مناسبت تعطیلات سال نو یهودی در این مکان مقدس اجرا کنند.

انتهای پیام
captcha