حضور قاریان بین‌المللی در این دوره از مسابقات، افتخار بزرگی برای مازندران است
کد خبر: 4078484
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

حضور قاریان بین‌المللی در این دوره از مسابقات، افتخار بزرگی برای مازندران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی مازندران گفت: افتخار بزرگی برای استان است که قاریان بین‌المللی در این دوره از مسابقات حضور به هم رساندند.

امام جمعه آمل مدیر کل اوقاف مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، آیین چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی مازندران، شب گذشته، 24 مرداد با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرماندار و امام‌جمعه آمل و جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این آیین گفت: حضور قاریان بین‌المللی در این دوره از مسابقات افتخار بزرگی برای استان مازندران محسوب می شود.

وی افزود: در استان مازندران ۱۳۶۱ امامزاده وجود دارد که ۷۱ امامزاده آن شاخص است و همواره در این مکان‌های مقدس برنامه‌های قرآنی به اجرا درمی‌آید.

حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه مسابقات قرآن یکی از رویدادهای مهم استانی است، اظهار کرد: در این دوره شاهد ثبت نام دو هزار نفر در سایت بودیم که ۳۲۰ نفر حضور منطقه‌ای داشتند. برخی از شهرستان‌ها با کسب رتبه نخست و دوم در این مسابقات راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی، امام‌جمعه آمل نیز در این آیین گفت: با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی آمل از سال ۹۵ برنامه کاروان نور مسجد به مسجد را آغاز کرد و تا به امروز ادامه دارد. با وجود ظرفیت انجام کار در شهرستان آمل، به وجود یک مجموعه فرهنگی بزرگ نیازمند هستیم.

امام‌جمعه آمل با بیان این که طبق انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بر ساخت مجتمع فاطمیه، مهدیه و قرآنی در زمین وقفی نیاز به صدور مجوز لازم برای ساخت این مجتمع است، خاطرنشان کرد: آمل ظرفیت و توانایی اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بسیاری را دارد که نیاز به حمایت استانی است.

انتهای پیام
captcha