مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام در ساری برگزار می‌شود
کد خبر: 4059142
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام در ساری برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام شامگاه سه‌شنبه، سوم خرداد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد.

مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام در ساری سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد، اظهار کرد: برنامه‌های چهلمین سالروز بزرگداشت این حماسه با شعار «ما مقاوم هستیم» و با محوریت «جهاد تبیین» برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۳ عنوان به مناسبت سال دفاع مقدس در دستور کار ما قرار دارد که بزرگداشت سوم خرداد یکی از آنهاست و با اجرای برنامه‌های متنوع گرامی داشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد استانی مناسبت‌های سال دفاع مقدس در استانداری مازندران، تصریح کرد: استاندار به عنوان رئیس این ستاد و مدیرکل حفظ آثار دبیری ستاد را برعهده دارند و فرمانداران شهرستان‌ها رئیس ستاد شهرستانی، فرمانده سپاه به عنوان دبیر و مسئولین دفاتر حفظ آثار به عنوان جانشین فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان دبیر کمیته صلح و ایثار ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ عضو کشور‌های اکو انتخاب شد و برنامه‌های سال دفاع مقدس در قالب این کمیته برگزار می‌شود.

ملکی بیان کرد: برگزاری ویژه‌برنامه استانی بزرگداشت سوم خرداد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس، تکریم از فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام سراسر استان، برگزاری مراسم عصر شعر و خاطره و کارگاه آموزش جهاد تبیین از جمله برنامه‌های این مناسبت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: اجتماع بزرگ دهه نودی‌ها و اجرای سرود «سلام فرمانده»، رونمایی از کتاب دفاع مقدس توسط حوزه علمیه خواهران استان، برپایی نمایشگاه صلح و جنگ، توزیع بسته‌های معیشتی، ویژه‌برنامه تلویزیونی «فتح خرمشهر»، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و رونمایی از موسیقی «فتح خرمشهر» از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه تشییع و تدفین پیکر مطهر هشت شهید گمنام نیز یکی از برنامه‌های این ایام است، گفت: این شهدا همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر‌های ساری، بابل، جویبار، سوادکوه و چالوس تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وی ادامه داد: عصر دوشنبه دوم خرداد پیکر این شهدا از محور فیروزکوه وارد استان می‌شود و در شهر‌های زیراب، پل سفید، شیرگاه و قائمشهر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه پیکر شهدا سپس به معراج‌الشهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان منتقل و تحویل سپاه شهر‌های ساری، بابل، جویبار، سوادکوه و چالوس می‌شود، افزود: پیکر شهدا جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های شهدا به نقاط مختلف استان منتقل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مراسم استانی وداع با پیکر هشت شهید گمنام شامگاه سه‌شنبه سوم خرداد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: پیکر مطهر شهدا پس از این مراسم در اختیار سپاه پنج شهر میزبان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر شش تن از شهدای گمنام پنجشنبه، پنجم خرداد در شهر‌های ساری، بابل، سوادکوه و جویبار، گفت: همچنین پیکر دو تن از شهدای گمنام جمعه ششم خرداد در چالوس تشییع و در منطقه اشکاردشت خاکسپاری می‌شود.

انتهای پیام
captcha