قوانین حمایتی جانبازان اجرای صحیح می‌خواهد + صوت
کد خبر: 4041072
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
سردار کوثری در گفت‌وگو با ایکنا:

قوانین حمایتی جانبازان اجرای صحیح می‌خواهد + صوت

اسماعیل کوثری گفت: موارد حمایتی خوبی را برای جانبازان عزیز در مجلس مصوب کرده‌ایم اما متأسفانه گاهی به خوبی اجرا نمی‌شود و مسئولان باید در این زمینه همه تلاششان را بکنند.

سردار اسماعیل کوثری به مناسبت روز جانباز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: جانبازان عزیز به ویژه جانبازان 70 درصد به بالا شهدای زنده هستند که مراحل شهادت را طی کرده‌اند و به‌خصوص جانبازان قطع نخاعی که بیش از سی سال سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و نمونه‌های ایثارند و در اثر فداکاری این عزیزان بوده که زندگی ما در امنیت و آسایش  است. پس هرقدر به این عزیزان خدمت کنیم کم است. همچنین عزیزانی که در دفاع از حرم و میدان‌های دیگر جانباز شدند قبل از جانباز شدن فکرشان این نبود که برایشان امتیاز مادی قائل شوند. اگر ما امروز به تمامیت ارضی و ایستادگی خود می‌بالیم، به دلیل کسب سربلندی و افتخار این عزیزان است و در نهایت همه اینها به تأسی از سرور و سالار شهیدان و یار باوفای ایشان، حضرت ابوالفضل(ع) بوده است.

وی ضمن اجتناب از بیان شیوه جانباز شدن خود به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: در یکی از عملیات‌ها رزمندگانی که مجروح و جانباز شده بودند، اما به روی خود نمی‌آوردند تا باعث تضعیف روحیه بقیه نشود. پزشک‌ها برای جانبازان بسیاری تشخیص پزشکی داده بودند و حتی کفن‌پوش در سردخانه قرار گرفتند، اما شهید نشده بودند و حالا به اندازه ده نفر کار کرده و دست از ساختن آینده دست برنداشته‌اند و با همین وضعیت جسمی تلاش می‌کنند. آنان الگوهای جامعه‌اند که با انگیزه الهی کارهای بسیار بزرگی را انجام می‌دهند.

کوثری درباره اطلاع از مشکلات جانبازان گفت: بارها از مشکلات این عزیزان اطلاع پیدا کرده‌ام اما برخی از آنها حتی پرونده تشکیل نداده بودند و گفتند انتظاری ندارند. یکسری از خانواده مشکلات زیادی دارند به ویژه در نگهداری این عزیزان. مثلاً برادر جانبازی فاقد دو دست و دو چشم است یا پا ندارد. در واقع خانواده‌ها در رنجند و مسئولین باید بیشتر توجه کنند به ویژه خانواده‌های آبرومندی که ممکن است مراجعه نکنند و وظیفه ما فراهم کردن حداقل امکانات یک زندگی عادی برای آنهاست به ویژه اینکه سنشان بالای پنجاه است.

کد
 
این نماینده مجلس در پایان افزود: در دوره هشتم و نهم مجلس مسئول ایثارگران و مشاور عالی رئیس مجلس بودم و یکسری اقدامات اساسی برای جانبازان انجام دادیم و قوانینی در حد توان دولت و حدود مجلس بود اما عزیزانی که خارج از دید هستند نیازمند توجه و کمک‌اند. امیدوارم بتوانیم مشکلات را کم کنیم. البته تصمیمات خوبی گرفته شده است، اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها خوب انجام نداده‌اند و هر کس که مراجعه کند سعی می‌کنیم با نامه‌نگاری و مطابق قوانین حمایتی کاری انجام دهیم.
انتهای پیام
captcha